Tomislav Muhvić

Tomislav Muhvić

Pogledamo li 2013. godinu spoznat ćemo da je  održan kontinuitet, da smo u europskim automobilističkim vodama izvrsno plivali, a kruna sezone je Muhvićev naslov prvaka Europe.

Petu godinu zaredom nesmiljeno proživljavamo sveopću hrvatsku krizu koje nije imun ostao niti hrvatski sport. Oktanski sportovi u svjetskim su razmjerima i dalje u samom vrhu kako po broju manifestacija, broju sudionika, gledateljima uz staze, tako i gospodarskim subjektima koji prate sve što se vrti na kotačima. Domaće prilike objektivno daju nešto drugačiju stvarnu sliku stanja. Automobilizam i karting u nas još uvijek su sportske grane kojima entuzijasti posvećuju pregršt ljubavi i svog vremena. I da nema toga teško bi se održao na životu. Pogledamo li unatrag 365 dana, spoznati ćemo činjenično da smo i dalje održali kontinuitet, da smo čak što više u europskim automobilističkim vodama izvrsno plivali. Hrvatski auto i karting savez, nositelj auto i karting sporta u nas u 2013. godinu i novu oktansku sezonu ušao je pomalo burno. Posljednjih zimskih dana novim je četverogodišnjim mandatom nastavljen kontinuitet rada usprkos burnim, žestokim okršajima onih željnih preuzimanja “vlasti” u nacionalnoj asocijaciji. Programi zacrtani za 2013. ostvareni su u cijelosti, opravdali su svoju opstojnost, uspješno provedeno domaće i međunarodno prvenstvo, obrazovni ciklusi sudačkog osoblja u suradnji sa FIA Institutom, dvije najzapaženije manifestacije izmamile su pljesak, dobili smo europskog automobilističkog prvaka, potvrdili zapažen status u novom mandatu Svjetske automobilističke asocijacije ,…

 

Tomislav Muhvić

Tomislav Muhvić

Muhvić – prvak Europe

Pregled sezone svakako treba započeti s najvećim pojedinačnim uspjehom posljednjeg desetljeća. Skromni Goranin, mladić iz Malog Luga nadomak Gerova u Gorskom kotaru pokorio je Europu. Tomislav Muhvić, član Auto i karting kluba Petar Klepac postao je prvakom Europe na brdskim stazama, vrativši tako poslije deset godina naslov u Hrvatsku, onaj isti Kategorije I turističkih automobila koje je krajem 90-tih tri puta osvajao legendarni Niko Pulić. Muhvić je u nepunih šest godina bavljenja automobilizmom dostigao vrhunac u jakoj i bogatoj konkurenciji “preskačući” mnoge prepreke, provjere tehničke ispravnosti njegova Mitsubishi Lancera EVO IX,…. jednostavno bio je brži, bolji, bodovno bogatiji. I ništa manje značajno – sve to ostvario praktično isključivo i samo uz pomoć obitelji. Prepoznatljivost šire društvene zajednice i gospodarstva – imaginaran je pojam!

Ima neka tajna veza Muhvića s Buzetom. Naime upravo je u tom istarskom gradiću, na legendarnoj stazi odvezao posljednje presudne metre sezone za naslov prvaka Europe. A 32. Buzetski dani u izuzetnoj organizaciji vrijednih neimara Auto moto kluba Buzet još su jednom bili perjanica hrvatskog automobilizma, utrka kojom već niz godina završava FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama. Najbolja je to organizacijski, najposjećenija gledateljima, najbrojnija sudionicima automobilistička priredba u nas već desetljećima. Utrka koja ima prepoznatljivost, draž, subjektivitet, ono nešto toliko pitomo “divlje” u ozračju.

I treća povezanost – Buzet je samo dva tjedna kasnije u rujnu bio dio prošlogodišnje “priče” najstarijeg jubilarnog 40. Croatia rallya u organizaciji HAKS-a, a tehničkoj i koordinacijskoj ulozi Automobilističkog saveza Primorsko-goranske županije. Izuzetan organizacijski povezao je Istru i sjedište rallya Poreč s Kvarnerom i Opatijom, vozilo se zahtjevnim istarskim cestama i padinama Učke. Europa se slila u Hrvatsku, a najboljima je na porečkom Trgu Slobode osobno čestitao Jean Todt, predsjednik FIA u tjednu kada je u Dubrovniku zasjedala i svjetska automobilistička vlada (FIA WMSC). Jubilej je obilježen još jednim bodovanjem za FIA ERC Prvenstvo Europe u rallyu.

Sudionici brdskih auto utrka u nas zadržali su kontinuitet ma koliko god se recesija uvukla upravo u njihove redove. Rezultatski su u svakom pogledu dominirali članovi višestrukih ekipnih prvaka Autokluba Dubrovnik racing čije su perjanice stranci – Mađari što su se okitili naslovima prvaka – kategorije I Istvan Kavecz i kategorije II (formule i prototipovi) Laszlo Szasz. Neizvjesnost na stazama vladala je cijelu sezonu pa su praktično prvaci odlučivani na posljednjoj utrci u Omišu krajem listopada. U grupi N Dubrovčanin Žarko Knego bio je bolji od Zagrepčanina Filipa Magdića (AKK Šibenik), a u grupi A/SP još jedan gospar Hrvoje Čikor osvojio je naslov ispred Marka Ćoze (AK Grobnik). Jedan od najboljih hrvatskih juniora (do 23 godine) Ogulinac Bojan Tomić (AK Klek) postao je prvakom grupe H/E1 ispred Mađara Kavecza. Dubrovčani su svoj treći uzastopni brdski naslov i Zlatku plaketu HAKS-a osvojili u konkurenciji 35 klubova, a najveći su im rivali bili AKK Šibenik i AK Oneum iz Omiša.

 

Juraj Šebalj-Toni Klinc

Juraj Šebalj-Toni Klinc

Rally – Šebalj i Klinc do novih naslova

Automobilistička sezona 2013. otvorena je krajem ožujka  u Kumrovcu, a pored šest domaćih nastupa za bodove Međunarodnog i Državnog rally prvenstva putovalo se u Srbiju na Beogradski i Sloveniju na Saturnus rally. Početkom studenoga već tradicionalno završno okupljanje je u Poreču  iznjedrilo je nove (stare) prvake zagrebački tandem Juraj Šebalj – Toni Klinc, članove AKK Sveta Nedjelja koji su uz domaće još jednom osvojili i Međunarodno regionalno prvenstvu Hrvatske u ukupnom poretku. Naslov državnog prvaka najjače klase l (N4, S2000) pripao je njihovim najvećim rivalima tijekom sezone Porečaninu Danielu Šaškinu i Zagrepčaninu Damiru Bruneru ( AK D.T. Poreč) koji su se usprkos  dobrom “otvaranju” sezone na kraju morali zadovoljiti naslovom viceprvaka u ukupnom poretku. Državnim su prvacima klase 4 (N1,A5) dominirajući cijelom sezonom  postali Marsel Katić i Denis Rubinić (AK Zrinski), dok su u statusu prvaka HAKS-a braća Tomislav i Hrvoje Šepić (AK Rijeka) u klasi 2 (A7,S1600), klasa 3 (N3,A6) pripala je Davoru Miheliću i Mateu Butorcu (AK Opatija Motorsport), te klasa 5 (Kup S)  istarskim asovima Marinu Ivančiću i Marku Matijašiću (AK Buzet Autosport). Ugodno iznenađenje sezone ekipni je naslov prvaka članova Autokluba Opatija Motorsport u konkurenciji 20 klubova. Njihove boje branili su od vozača uz Mihelića i Viliam Prodan, Tomas Hrvatin Dino Butorac, Marinko Stanić i Paulo Petretić, te suvozači Zdravko Draženović, Petra Hrvatin, Jelena Stanić, Damir Kuzmić i Damir Surina.

Viliam Prodan-Zdravko Draženović

Viliam Prodan-Zdravko Draženović

Autoslalom – Opatijci prvaci

Unatrag koju godinu uz brdske utrke autoslalom se potvrdio kao najbrojnija domaća disciplina. No, očito su teška vremena, pa se tijekom godine na devet natjecanja prosječno okupljalo 60-tak sudionika. Ipak, draž nadmetanja nije izostala. Od samog starta sezone na legendarnoj Preluci članovi Autokluba Opatija, koji su posljednje dvije sezone u svoje redove privukli i ponekog vozača iz drugih sredina, najavili su uspješnu i plodonosnu godinu. Tako je na kraju i bilo. Dominirali su u pojedinačnoj i ekipnoj konkurenciji, te među 36 klubova postali superiornim ekipnim prvacima. Opatija je tako jedini hrvatski grad sa stopostotnim učinkom u koji za 2013. stižu dva ekipna naslova AK Opatija u autoslalomu i AK Opatija Motorsport u rallyu.

Nino Andrejević

Nino Andrejević

Izvrsnim vožnjama i naslovom državnog prvaka najjače grupe sport potvrdio tako član Opatije istarski vozač Nino Andrejević, ujedno prvak i u konkurenciji juniora. Još jednom Opatijcu, dugo dugo “vječitim drugim” sezona se pokazala pobjedonosnom. Prvakom grupe sprint postao je Dario Ružić, a grupa serija pripala je Goranu Laušinu, članu ekipnih viceprvaka SAK Samobor). Besprijekornu sezonu odvezla je Puljanka Iva Damarija (AK Pula Rovinj), prvakinja u konkurenciji vozačica. Ekipnom uspjehu Opatijaca uz Andrejevića i D. Ružića ponajviše su doprinijeli i pobjednici svojih klasa Jurica Ružić i Marin Jurčić.

 

Iva Damarija

Iva Damarija

Kronometar – najbolji Istrani

Kronometar vožnje najmlađa su hrvatska automobilistička disciplina, drugu sezonu u sustavu Prvenstva Republike Hrvatske. Počeci organiziranja ovog vida natjecanja automobilista sežu u sredinu 90-tih godina kada je tada zvani “kratki krug” uglavnom po improviziranim stazama brojnih istarskih gradića organizirao Autoklub Skok racing kao začetnik današnjeg sustava kronometar vožnji. Od tada pa sve do danas organizira se Prvenstvo Istarske rivijere, širilo se potom i na područje Kvarnera kao Prvenstvo Regije Zapad HAKS-a, danas Auto i karting ligu Zapad, potom kao Kup Hrvatske, da bi 2012. godine zaživjelo kao državno prvenstvo. Prošle godine učinjen je i organizacijski iskorak pa je s područja Istre kao kolijevke discipline te Kvarnera po jedno natjecanje državnog prvenstva održano na krajnjem jugu u Slanom pored Dubrovnika i u Požegi. Državni prvak je Riječanin Ivan Pavlović (AK Rijeka) koji je u prva tri natjecanja s tri “generalke” najavio naslov. Najbolji junior sezone je Leo Rudan (AK Opatija), vozačica mlada Mia Ozvačić (AK Buzet autosport), dok je pobjednik kod veterana jedan od najiskusnijih domaćih vozača, posebno u tehničkim disciplinama Antun Laušin (SAK Samobor). U vrhu klupske ljestvice dominirale su istarske ekipe, a gotovo presudno bilo je posljednje natjecanje. Prvacima su na kraju sezone postali članovi AK Istra racing team iz Pazina kojima je to izuzetna čestitka za 20. godišnjicu djelovanja kluba. Drugi su članovi Autokluba Pula Rovinj, a treći Buzet autosporta. Najbolji tim i ove je godine trojac u sastavu Goran Crnković, Zoran Vlahović i Amir Malkić pod imenom Team www.riautosport.hr.

Ivan_Pavlovic_foto_A.Miletić

Karting

Karting se u nas  zbog nedostatka staza održava u malom broju sredina: Virovitica, Belici ili Novi Marof jedini su u mogućnosti objediniti natjecateljski program. Srećom, protekle tri godine organiziranjem Karting škole Prelučka legenda čiji su nositelji Autoklub RI autosport i Karting centar Rijeka na stazi Preluk u osam je ciklusa obrazovano 102 kartingaša uzrasta 5 do 16 godina od kojih se 16 danas aktivno bavi kartingom te tako čine gotovo polovinu sudionika svake od šest protekle godine održanih utrka državnog prvenstva. Upravo zato neophodna je opstojnost prelučke staze. Sezona 2013. objedinjena je na dvije staze – u Belici i Virovitici, a naslovima državnih prvaka okitili su se Max Herendić (KK 1 Zagreb) u klasi Minikart, Juraj Kovačić (AK FM Team Zagreb) u KF3 i Filip Romić ( AMKK Cobra Virovitica) u najjačoj klasi KZ2. Još jedan u nizu ekipnih naslova, sada već u konkurenciji 14 klubova osvojili su članovi Karting kluba 1 Zagreb. U konkurenciji najmlađih klase Limač 50 bilo je sedam vozača koje se sve,  neovisno o pojedinim rezultatima, na kraju sezone proglasi pobjednicima. Učinak riječke karting škole ogleda se u naslovu viceprvaka Hrvatske Matije Jurišića (AK RI autosport) čijoj je ekipi za dlaku izmaklo treće mjesto pa su tako u konkurenciji čiju okosnicu čine stariji i iskusniji vozači ekipno izvrsni četvrti. Još jednom izdanku riječke škole Adrienu Mesecu (RI autosport ) pripast će priznanje najboljeg početnika (“rookie sezone”), a posebnim će priznanjem HAKS nagraditi i samu KŠ Prelučka legenda.

 

Među nabrojanima će biti onih koji će na koncu još jedne sezone ponijeti status “naj” – automobiliste, vozačice, juniora, kartingaša,… Ipak u sezoni su svojim rezultatima, posebno na inozemnom planu bljesnuli još poneki čija imena treba spomenuti – prvaci Mitropa Cupa u rallyu Viliam Prodan i Zdravko Draženović (Opatija Motorsport), trećeplasirani FIA Prvenstva Europe na brdu grupe N Damir Mašić (Zagreb racing Team), pobjednik posljednje kružne utrke sezone Clio EuroCupa Ivan Pulić (Dubrovnik racing), potom Zlatko Brozović (Zanatlija Zagreb), te Mađari Szasz i Kavecz na brdskim stazama ili pak kartingaši Martin Kodrić  u CIK FIA Int. KF Super Cupu i  Luka Grobenski u CIK FIA Academy Trophy,… Očito je da i mi “konja za utrku” imamo, samo da je “eurića” više, mnogo više no što je to bio slučaj prošle sezone.

Tekst: Miroslav Krpan