Ostvareni snovi – Tomislav Muhvić

Ostvareni snovi – Tomislav Muhvić


Hrvatski automobilizam ponovo na brdskom prvenstvu Europe ima svog aduta. Poslije znanih uspjeha, pobjeda i naslova europskog prvaka najtrofejnijeg domaćeg automobiliste i legendarnog Nike Pulića, Tomislav Muhvić je poslije desetak godina u Hrvatsku donio naslov prvaka Europe.
– Prošlogodišnjih nekoliko nastupa u Europi bilo je presudno da ovu godinu odvezem cijelu sezonu, sudjelujem u FIA Prvenstvu Europe na brdskim stazama i pokušam, sada unatrag godinu dana, gotovo nemoguću misiju. Želja je bila visok plasman, ostvarivati dobre rezultate, pobjede na nekim utrkama, samo u podsvijesti pritajena želja je bila postati prvakom Europe. Jednog dana, za godinu dvije…. Ali krenulo je dobro i ustrajali smo, i ja i cijela moja ekipa, čitav malobrojni ali hrabar tim. Eto, danas sam prvak Europe – priča ponosno, ali uobičajeno stidljivo, novi hrvatski oktanski heroj Tomislav Muhvić, mladić iz Malog Luga, mjestašca nadomak Gerova u Gorskom kotaru. Član je Auto karting kluba Petar Klepac.

Velika priča o skromnom mladiću
Sredinom ovogodišnje sezone Muhvić je ocjenjivao dotadašnji učinak riječima:
– Za sada ide sve po planu. Polovicu sezone smo odradili i vodeći sam u izuzetnoj i krajnje žestokoj konkurenciji. Česi Jiri Los, Lukas Vojacek i Jaromil Maly najveći su mi konkurenti. Nisu me baš očekivali na stazama u ovako dobrom izdanju, postoji još uvijek doza čuđenja mojim uspjesima i pobjedničkim postoljima, postoji stalna sumnja u čistoću mog automobila pa je to razlog više da me se konstantno kontrolira daleko dulje od drugih. No, ako je sve u redu i ja sam raspoložen, uspjeh je neizostavan.
Tako je zborio mladić koji je shvatio da mu se pruža šansa velikog uspjeha, rezultat kojeg mnogi automobilisti samo sanjaju, priželjkuju, imaju u planu. Završnica sezone, kraj ljeta, kolovoz i rujan bili su nastupima intenzivni. Muhvić je u tri navrata “zasjedao” na čelnu poziciju, pobjeđivao na četiri od 13 utrka europskog prvenstva, ali se tek onom posljednjom, zasigurno najslađom upravo na domaćem terenu, u Hrvatskoj, u Buzetu potvrdio istinskim asom i ovjenčao naslovom prvaka Starog kontinenta. Ove je sezone čak 49 vozača osvajalo bodove u PE.
Priča je ovo o jednom skromnom mladiću koji je 2013. pohodio Europom, ispisao povijest hrvatskog automobilizma stazama na kojima je predznak HR već odavno znan. Riječ je ipak o najuspješnijem automobilistu sezone 2009., višestrukom državnom, a sada i kontinentalnom prvaku. Ovogodišnja sezona FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama (EHCC) startala je u Francuskoj, slijedile su utrke u Austriji, Portugalu i Španjolskoj, potom Češka, pa dvije Italije. Utrkom u Slovačkoj počeo je ljetni stampedo i drugi dio sezone. Njemačka, Francuska, Švicarska, Slovenija i šećer na kraju kao i uvijek rado očekivana završnica u našem Buzetu sredinom rujna.

Vrhunski pripremljen Mitsubishi Lancer Evo IX

Vrhunski pripremljen Mitsubishi Lancer Evo IX


Postao ocem uoči utrke
– Priprema za ovogodišnji nastup na cjelokupnom prvenstvu bile su prošlogodišnje četiri euro utrke koje su prošle bez pobjeda. Bila mi je to dobra škola, pa se ove godine ovjenčao i pobjedama u Austriji i Italiji, potom Njemačkoj i Hrvatskoj. Nastup na drugoj utrci sezone, pred 30-tak tisuća gledatelja u Rechbergu ostati će mi trajno u sjećanju. Negdje u vrijeme tehničkog prijema uoči utrke stigla mi je najradosnija vijest – moja draga Lidija, dva tri dana ranije od predviđanja, rodila je našu Luciju. Postao sam tata, a samo 48 sati kasnije poklonio sam joj moju prvu europsku pobjedu. Bio je to najljepši vikend za pamćenje obitelji Muhvić – s očekivanim smiješkom priča Tomislav.
Austriju pamti po dobru, ali Španjolsku među ostalima i ne baš.
– Bila je to najteža utrka. Staza puna blata, prašine, nije oprana. U subotu sam izletio, srećom u branik, bio je upitan popravak automobila, prva vožnja loša, srećom voze se tri, dvije najbolje se priznaju. Na kraju sam osvojio drugo mjesto i važnih 18 bodova, učvrstivši se tada na čelnoj poziciji. Utrku potom, u Češkoj ispustio sam vodstvo i ponovo ga vratio pobjedom na prvoj talijanskoj utrci. Održavao sam bodovni ritam u vrhu ljestvice, u Francuskoj zbog problema s automobilom ostao bez ijednog boda. Osvajanje naslova malo se udaljilo. No ne zadugo. Konačna je odluka padala u Buzetu. Za mene je “igrala” samo pobjeda. Bio je to dan kojeg teško mogu zaboraviti. I trajao je, trajao, niti prolaskom ciljem i najboljim vremenom još uvijek nisam mogao slaviti – analiza je sezone koja je za Muhvićem.
Niz godina u samom vrhu, ali nikako i na vrhu europske ljestvice kategorije I brdskih staza su izvrsni vozači, pa i vozačice iz Češke. Titula im izmiče iz godine u godinu. Prošle godine pripala je srpskom asu Dušanu Borkoviću, godinu ranije Slovencu Alešu Preku. Zato su upravo u ovoj sezoni vidjeli svoju šansu. Ali i naišli na novog, “tvrdog” i sigurnog, mladog suparnika iz Hrvatske. Češki asovi Los, Vojacek i Maly prvo nisu ozbiljno shvatili našeg Muhvića, a kada su to shvatili uzduž i poprijeko su ulagali prigovore, otvarali motor Tomičinog Mitsubishia, pa tako i na završnici sezone u Buzetu. Kontrola tehničara potrajala je do dugo u noć, no rezultat je bio – Muhvićev automobil je u cijelosti ispravan. Matematičkim zbrojem bodova naš je prvak tako bio europski as broj 1, dva zlatna boda bolji od prvog iza sebe. Ali ni tada još nije bilo vrijeme za slavlje. Trebalo je čekati moguću naknadnu žalbu Čeha, a potom i službenu verifikaciju rezultata Prvenstva Europe. Stigao je i taj dan, ne samo verifikacije nego i primanja priznanja za osvojeno. Prije desetak dana u Francuskoj (St.Jean du Gard) Tomislava Muhvića Svjetska automobilistička federacija FIA i službeno je proglasila europskim prvakom.
Neizvjesna sezona s najljepšom završnicom

Neizvjesna sezona s najljepšom završnicom


Vrhunska priprema
Tomislav Muhvić nastupao je s vrhunski pripremljenim Mitsubishi Lancerom EVO IX sa 430 KS kojeg pripremaju talijanski specijalisti – mehaniku Angi Motorsport iz Padove, a elektroniku Andrea Masseli iz Verone. Veliku pomoć i podršku imao je u čovjeku “iz sjene” njegova tima – jednom od najboljih hrvatskih automobilista Mariu Delmoru.
– Automobilističku karijeru počeo sam uz trofejnog hrvatskog asa Maria Delmora. Suradnjom tada u AK Pula-Rovinj, nastavila se i u Europi. Od izuzetne mi je pomoći, spona sa talijanskim “tunerima”, savjetnik kakav je nama mladim vozačima itekako potreban. Iskreno i izuzetno mu vjerujem i neizmjerno sam zahvalan Mariu koji je uspješan i iskusan hrvatski automobilist, te me kao takav pratio i savjetovao kroz sve moje utrke.
Neizmjerna je i podrška cijele obitelji kojoj je izuzetno zahvalan. Tomislav Muhvić uz oca Josipa, majku Ivanku i sestru Jelenu, zasigurno najvatrenije navijače u začetku svoje automobilističke karijere sada ima i dvije najdraže dame uz sebe – kćerkicu Luciju i suprugu Lidiju. Svakodnevnicu upražnjava obiteljskom firmom, ali ipak pronađe slobodnog vremena koje posvećuje svojim ljubimcima – automobilima. Upravo ta obiteljska Pilana Muhvić iz goranskog Malog Luga i hrani Muhviće, ali i najbržem među njima omogućava praktično jedina (!!) automobilističke izlete jer je skoro pa jedini sponzor.

Do prvog trofeja za 505 dana
– Prvotno sam se bavio i nogometom, ali od malena mi je autosport najdraži. Sredinom 2008. prvi puta nastupio sam na službenoj brdskoj utrci Prvenstva Regije Zapad HAKS-a Pazin-Lindar 1. lipnja 2008. Vozio sam Peugeot 106 Rally i završio prvi u klasi N2. Sreći nije bilo kraja. Bio je to poticaj više da sam odabrao pravi sport – kazuje 26-godišnji tehničar cestovnog prometa koji ne skriva zadovoljstvo da mu je otac omogućio bavljenje atraktivnim i skupim sportom. I tako je prije samo pet godina nastupom u Konavlima Muhvić navršio svega 505 dana od pobjede u Pazinu kada je uplovio u automobilističke vode. I ostvario gotovo nemoguće – viceprvak CEZ-a, državni prvak, višestruki pobjednik i na kraju za njega iznenađujuće, ali i za mnoge druge – proglašenje najuspješnijim automobilistom sezone u Hrvatskom auto i karting savezu. Prošlogodišnju sezonu Europu je zaključio kao deveti u kategoriji i peti u grupi, ali s nizom naslova prvaka hrvatskog i regionalnog prvenstva, te priznanjem najboljeg Hrvata u međunarodnoj areni.