Automotodrom Grobnik

"Uskoro krećemo u značajan razvoj Grobnika" - Zdenko Šantić (foto: Novi list)

U organizacijskom smislu automotodrom Grobnik je prije nekoliko mjeseci doživio značajnu promjenu. Nakon što je na poziciji direktora godinama bio Igor Eškinja, sasvim sigurno u globalnom smislu jedan od najpoznatijih i najpriznatijih hrvatskih stručnjaka u sferi motociklizma, na njegovo je mjesto došao Zdenko Šantić. I sam iskusan u poslovanju automotodroma s obzirom da je punih pet godina bio zaposlen na poslovima izvršnog direktora, na čelnu se poziciju reklativno brzo adaptirao. Uostalom, i nije imao previše praznoga hoda jer je proljetno-ljetna sezona na Grobniku uvijek vrijeme velikih sportskih uzbuđenja.

Zbog čega je došlo do promjene direktora?
– Do promjena u organizaciji tvrtke došlo je iz razloga što je dotadašnji direktor Igor Eškinja zauzeo jednu od najviših funkcija unutar Svjetske motociklističke federacije zbog čega je često i dugo odsutan.

Staza je u ekskluzivnom najmu 200 dana godišnje

Zadržat ćete jednaku organizaciju tvrtke?
– Automotodrom Grobnik d.o.o. je jedino specijalizirano poduzeće u Hrvatskoj koje se bavi organizacijom domaćih i međunarodnih utrka u brzinskom motociklizmu i automobilizmu. Osim toga, najvećim se dijelom bavimo iznajmljivanjem staze i organizacijom slobodnih treninga za vozače motora i automobila. Automotodrom Grobnik je u funkciji gotovo 300 dana godišnje, od čega je staza u ekskluzivnom najmu oko 200 dana. Stalno zaposlenih u samoj tvrtki je 16, a dnevno je na objektu zaposleno još tridesetak djelatnika, odnosno  pomoćnog osoblja u koje spadaju  suci, liječnici specijalisti, medicinski tehničari, vatrogasci, zapravo svi oni koji osiguravaju regularnost i sigurnost na automotodromu.

Ponosni domaćini svjetskog prevenstva u motociklima s prikolicom (foto: Roni Brmalj/Novi list)

Ponosni domaćini svjetskog prevenstva u motociklima s prikolicom (foto: Roni Brmalj/Novi list)

Ni ove sezone neće izostati uzbudljivijih sportskih natjecanja?
– MK Kvarner u suradnji s Automotodromom Grobnik d.o.o. svake godine organizira niz međunarodnih utrka. Do ovog trenutka na našoj stazi odvozilo se ukupno 55 Alpe Adria prvenstava i velik broj Europskih prvenstava. U lipnju ove godine vozit će se 56. AA prvenstvo, koje je najveće regionalno, međunarodno prvenstvo na svijetu i sedmi put za redom Svjetsko prvenstvo motora s prikolicom. Ne želimo se hvaliti, ali mi smo jedina staza u svijetu na kojoj voze prikolice, a da nije staza Formule 1 ili GP. Sve to pokazuje koliko smo uložili truda i znanja.

Automotodrom Grobnik

"Nadamo se u bliskoj budućnosti riješiti imovinsko-pravnu situaciju kako bi mogli napraviti značajan razvojni iskorak" - Zdenko Šantić (foto: Silvano Ježina/Novi list)

Kakve su vam ambicije po pitanju škole sigurne vožnje u kojoj ste također stekli određeno iskustvo?
– Osim osnovnom djelatnošću, već se gotovo 5 godina bavimo i sigurnom vožnjom pod nazivom  “Trening sigurne vožnje Grobnik”. Školovali smo 8 instruktora koji posjeduju europsku licencu. U taj projekt koji pridonosi sigurnosti u prometu uložena su vrlo značajna sredstva. Osim toga, na Automotodromu Grobnik imamo i organiziranu školu sigurne i sportske vožnje za motocikliste u suradnji s poznatim hrvatskim vozačem Krešimirom Erdecom. Na našoj se stazi svake godine početkom sezone odvija i akcija koju provodi Upravni odjel za pomorstvo, promet i veze PGŽ-a, MUP-Prometna policija i proslavljeni motociklistički as Loris Valjan, pod nazivom “Motociklom u život”.

Uspijevate li u ovim vremenima ostati financijski likvidni?
– Važno je naglasiti da tvrtka Automotodrom Grobnik u suradnji s MK Kvarner, koji je i stopostotni vlasnik poduzeća, čini iznimne napore u održavanju i razvoju tako velikog i zahtjevnog objekta. Naime, automotodrom je jedini sportski objekt u Hrvatskoj koji se samofinancira. Objekt je vlasništvo Općine Čavle s kojom MK Kvarner ima odličnu suradnju. I Općina Čavle i Općina Jelenje imaju svoje predstavnike u upravljačkim tijelima Udruge.

Rekli ste da je MK Kvarner vlasnik poduzeća?
– Da, ali MK Kvarner je i udruga koju čini više od 130 aktivnih članova, a osposobila je više od 240 sportskih sudaca i funkcionara. Treba naglasiti da je tijekom protekla dva desetljeća MK Kvarner ulagao vrlo značajna sredstva u izradu projektne dokumentacije, kako bi u trenutku rješenja imovinsko-pravnih odnosa, izrade prostornog plana i urbanističkog plana uređenja, bio spreman za moguće investicije.

Skica staze

Kakva je imovinsko-pravna situacija sa zemljištem na kojem je Automotodrom?
– Do sada nismo bili u mogućnosti pokretati bilo kakve investicije, s obzirom na to da je zemljište na kojem leži Automotodrom bilo u vlasništvu privatnih osoba i Republike Hrvatske. Dugogodišnjim upornim radom, pri čemu smo višekretno bili prisiljeni kompletirati dokumentaciju zbog promjena statusa vlasnika zemljišta, uspjeli smo u suradnji s općinama Čavle i Jelenje doći do stadija kojim ćemo u bliskoj budućnosti riješiti imovinsko-pravnu situaciju. Nadam se da bismo nakon toga, što i jest dio mojih planova na direktorskoj funkciji, mogli napraviti značajan razvojni iskorak.

Grobnik je vrlo draga staza motociklistima

Grobnik je vrlo draga staza motociklistima

Iz misli nam nikako ne izlaze nekadašnje utrke za svjetsko prvenstvo u motociklizmu?
– Najznačajniji projekt je moguća organizacija jedne od najvećih svjetskih utrka, Svjetsko prvenstvo u brzinskom motociklizmu Superbike. U izradi je studija koja bi trebala odgovoriti na mogućnost i opravdanost organiziranja takve svjetske sportske manifestacije. Bit će to nakon 1990. godine veliki povratak svjetskih asova na “grobničku ljepoticu” s obzirom da je tada, zbog ratnih prilika, MK Kvarner izgubio mogućnost organizacije takvih utrka.

Utrka za sladokusce - Porsche Carrera kup u listopadu na Grobniku

Što izdvajate kao zanimljivije u drugom dijelu godine?
– Početkom srpnja u organizaciji HAKS-a vozit će se na Automotodromu Grobnik autoutrka pod nazivom Kup nacija. Sudjelovat će više od 100 automobila iz više susjednih zemalja. U listopadu ove godine, na našoj će se stazi voziti i Porsche GT3 Cup Eastern Europe. Bit će to utrka za sladokusce.

Napisao Edi Prodan (Novi list)