Jubilarno peto izdanje rally-a Santa Domenica voženog proteklog vikenda u okolici Svete Nedelje i ove je godine opravdalo sva očekivanja te riješilo pitanje najveće rally manifestacije u zemlji. Ovogodišnje natjecanje 5. Rally Show Santa Domenica pokazalo je svoju snagu i po broju natjecatelja ali i prema posjeti publike. Okupiti preko osam  tisuća gledatelja na prohladnom vremenu i blatnoj stazi ogoroman je uspjeh za organizatora, Akk Sveta Nedelja.

Ceremonijalnim startom u Svetoj Nedelji službeno je započeo najveći oktanski spektakl u Hrvatskoj koji je upotpunjen spektakularnim vatrometom kao iznenađenje svim gledateljima i natjecaljima. Na startu najvećeg rally show-a u regiji pojavilo se 110 natjecatelja iz 10 Europskih zemalja.

Spektakularni vatromet na ceremonijalnom startu

Spektakularni vatromet na ceremonijalnom startu

Austrijski predstavnik Beppo Harrach u Ford Fiesti R5, zadnjoj evoluciji rally automobila, i ove je godine pokazao svoje umijeće. Nakon tri odvožena brzinska ispita u cilj je ušao sa samo 1,5 sek bržim vremenom ispred Ivana Gorana Čibeja u Škodi Octaviji WRC, automobilom koji je svojevremeno žario i palio utrkama Svijetskog Prvenstva. Tijekom cijelog rallya bili smo svjedoci velike borbe no na kraju je presudio drugi brzinski ispit gdje je Čibej velikom greškom izgubio 20 sekundi.  Jedan od bržih austrijanaca izjavio je nakon rallya da ni ove godine nije bilo lagano pobjediti te se zahvalio Ivanu Čibeju na izvrsnoj borbi za pobjedničko postolje. Treće mjesto pripalo je Mađaru Krisztianu Hidegu u Mitsubishi Lanceru Evo VII. Za četvrtu poziciju u klasi No Limit borili su se i aktualni prvak hrvatske Juraj Šebalj u Mitsubishi Lanceru Evo IX te Ivan Kodrić kojeg je kvar na svom Mitsubishiu stajao boljeg plasmana.

Silvestr Mikulastik u legendarnom rally automobilu - Subaru Imprezi 22b WRC

Silvestr Mikulastik u legendarnom rally automobilu – Subaru Imprezi 22b WRC

Velika atrakcija za gledatelje ali i natjecatelje bio je kultni rally automobil koji se sada viđa rijetko na automobilističkim natjecanjim. Subaru Imprezu 22b WRC vozio je Silvestr Mikulastik, poznati češki show-man. Utrku je završio na petom mjestu i nakon rally-a izjavio da je došao isključivo zabaviti mnogoborojnu publiku. I uspio je. Mađar Antal Kovas u Ford Fiesti R5 završio je na šestom mjestu ispred austrijskog predstavnika Joe Baiera u Mitsubishi Lanceu Evo VII.

 

Vladica Rabrenović - Seat Ibica KIT CAR

Vladica Rabrenović – Seat Ibica KIT CAR

U klasi PRO SPORT ( automobili do 2000 ccm) pobjedu je odnio Vladica Rabrenović u vrhunskoj Seat Ibizi Kit Car. Jaki Franja, povratnik na rally staze, završio je kao drugoplasirani sa Škodom Fabiom R2. Manjak sreće imali su autocrosist Marino Čargonja te švedski predstavnik Daniel-Mulle Ernstedt. Probušena guma odnosno kvar na automobilu stajali su ih vodećih pozicija u klasi. Treće mjesto klase pro sport zauzeo je Dejan Kiričić u Renault Cliu RS.

Alen Lampe u VW Polu iz Slovenije dominirao je najbrojnijom klasom SPRINT (atomobili do 1400 ccm). Danijel Bezjak u VW Golfu nije se mogao boriti sa  sa puno bržim predstavnikom iz Slovenije, dok je treća pozicija pripala Antunu Vrbanoviću u Škodi Favorit.

dule_dean

Dejan Kirinčić/Duško Banjeglav – Renault Clio RS

Kao i uvije najaveću atrakcija bili su automobili sa zadnjim pogonom. Najbrojniji u Krešo RWD Trophy-u bili su Mađari u vremešnim ali vrlo brzim Ladama. Pobjedu je odnio Daniel Toke iz Mađarske u Ladi VFTS. Prošlogodišnji pobjednik Grego Szauer iz Mađarske opet je dominirao klasom RWD no kvar na ovjesu Lade spriječio ga je da i ove godine uzme nagradu.  Ni jaka Mađarska konkurencija našem najpoznatijem drifteru nije predstavljala problem. Josip Žagar Zax u kultnoj Toyoti AE 86 kao i svake godine popularnim je Hachi-em uveseljavao publiku ali i dovoljno brzom vožnjom stigao do drugog mjesta u klasi. Mađarska Lada VFTS Gabora Kiralya nije se mogla nosti sa puno bržim Žagarom te je Kiraly završio na trećem mjestu.

Drift posada Josip Žagar Zax/Miro Zrnčević Mrgud - Toyota AE 86

Drift posada Josip Žagar Zax/Miro Zrnčević Mrgud – Toyota AE 86

Kao i svake godine cilj organizatora privući je mlade vozače te ih upoznati sa svijetom rally-a. Najbrži u DMACK Junior Trophy-u bio je član poznate rallyaške Lončarić obitelji, Marko Lončarić u Subaru Legacy-u ispred Martina Ravenščaka u Peugeotu 206 RC te Mađara Benjamina Schwalma u Ladi VFTS. Prošlogodišnji pobjednik Mislav Mikulec u Škodi Fabiji zbog izlijetanja nije uspio obraniti titulu Klase Junior.

Pobjednik klase Junior - Marko Lončarić/Filip Puzić - Subaru Legacy

Pobjednik klase Junior – Marko Lončarić/Filip Puzić – Subaru Legacy

Iako je prvobitno rally zamišljen sa četiri brzinska ispita, odlukom organizatora četvrti brzinski ispit nije službeno ulazio u konačan rezultat. Kiša i velika količina vode komovali su lošijim uvjetima na stazi pa su startati mogli svi natjecatelji koji su željeli popraviti vrijeme drugog brzinskog ispita. Nakon ove odluke, Ivan Čibej zatražio je da ga se makne iz konačnih rezultata, no to nikako nije zasjenilo njegovu izvrsnu i atraktivnu vožnju Škodom Octaviom Wrc.

Unatoč kiši i hladnom vremenu veliki broj vozača, gledatelja i medija podržalo je ovu sjajnu automobilističku manifestaciju i najavilo svoj dolazak iduće godine.

I ove godine veliko BRAVO za AKK SVETA NEDELJA!