Hrvatski navijači (Foto: Uros Modlic)

Hrvatski navijači (Foto: Uros Modlic)

Rally posada Hrvatin-Kuzmić uspješno su završili su svoj treći rally za Mitropa Rally Cup. Dečki iz Matulja ove su se godine odlučili maknuti sa hrvatske rally scene i vidjeti kako je na velikim europskim utrkama.  Nisu požalili ni najmanje. Već na prvoj utrci oduševili su se organizacijom i brigom organizatora za vozače i publiku, što nije praksa na hrvatskim natjecanjima.

Proteklog vikenda nastupili su u Sloveniji na kultnom Rallyu Saturnus. Kiša i blato donijeli su već teškom natjecanju dodatnu težinu. Problemi s Renault Cliom pretvorili su im utrku u pravu avanturu, no stigli su do cilja i ostvarili odličan rezultat. Evo što kažu nakon Saturnusa:

 

“Prešli smo preko rampe ovog jako teškog rally-a!!Iako cijelu sezonu naglašavamo da nam je cilj završiti rally i taj cilj smo ovdje ostvarili.Međutim,naše zadovoljstvo ipak nije potpuno.Ostaje veliki žal da i rezultat na kraju nije bolji jer smo u momentima kada smo bili bez problema bili jako visoko u ukupnom poretku.No ajmo redom!!Na rally smo putovali već u srijedu jer je bilo jako puno km pred nama za popisat.Srijedu popodne i četvrtak cijeli dan smo proveli u autu i na jedvite jade smo uspijeli popisat sve u samo 2 prolaska.Malo je reć da smo padali s nogu ali to nas nije spriječilo da malo okusimo noćni život Ljubljane.U petak ujutro smo obavili verifikaciju,tehnički i u ranim popodnevnim satima ceremonijalni start rallya.Usljedio je 3 sata dugi parc ferme pred prolog predvečer.Pošto je cijelo popodne padala kiša i poslje starta nije više bilo mogućnosti zamjene guma,startali smo na kišnim gumama.Asfalt se osušio i nismo bili najsretniji ali smo ipak uspijeli napraviti odlično 22. vrijeme i tako smo završili prvi dan.U subotu je sljedila prava akcija a kiša je padala koda više nikad neće prestat.Krenuli smo na prvi jutarnji brzinac,ispočetka oprezno no prema kraju sve brže.Gotovo na samom kraju brzinca kada smo već očekivali sam cilj – šok!!! U jednoj “desnoj četvorci” proklizavamo,izljećemo na travu i počinje spin pri popriličnoj brzini.Iz auta je izgledalo gadno,gotovo nemoguće za izvuć ali Tomas reagira i uz jako puno sreće padamo u nekakav kanal koji nas diže u zrak i izbacuje ponovo na cestu.Mislili smo da kotača više nema na autu ali auto se i dalje kotrlja i uspijevamo proći kroz cilj par sto metara niže i još malo raniti Clia na ogradu.Vrijeme odlično iako smo izgubili 10-ak sekundi.3. i 4. brzinac smo pod dojmom ove “situacije” odvezli malo opreznije ali smo se držali tu negdje oko 23. mjesta ukupno.Nakon servisa i dodatne potvrde na live timingu da nam dobro ide u 2. krug krećemo odlučni držati visoki ritam.Krećemo agresivno,Tomas vozi bez greške i sve ide odlično.Kad ono,novi šok!!! Na jednoj uzbrdici Clio se ugasio i ne pali.Kako je bilo usko,gurnuli smo auto kraj staze ali su svejedno prolazili jako blizu nas.U oprezu da netko u nas ne udari nismo primjetili da je kvar zapravo sitan i da nam je izgorio osigurač.Kada smo shvatili i rješili to,gledatelji su nas izgurali na cestu i nastavili smo do cilja svi sretni da uopće možemo nastaviti.Dolaskom na upis,sljedi novi šok!!Moramo predat karton jer kao kasnimo više od 15 min.Iako nam ni danas nije jasno potpuno sve to,predajemo karton.Pri povratku prema servisu pada odluka.Ne odustajemo!!!Idemo po super rally-u.Ujutro shvaćamo da i nije tako loše bilo šta su nas isključili.Dobili smo vrijeme sa 5 min zaostatka od najbržeg na svakom brzincu i to je ukupno bilo oko 10 min a da smo se vraćali po brzincima,zaostatak na vremenske bi bio daleko veći.Malo sreće a u posljednji dan krećemo sa 40-og mjesta.Danas smo cijeli dan računali i da smo u drugom krugu napravili vremena iz prvog,bili bi negdje oko 20 mjesta.A to je jako visoko!!Ali šta je tu je,to je rally i nemože uvijek sve ići kako treba.Krećemo odlično,radimo 21. vrijeme na SS8,20. vrijeme na SS9 pa nakon servisa 18. vrijeme na predzadnjem SS10 i time ulazimo u 30 generalno,na 28. mjesto.Nemožemo više ni gore ni dole i pred nama je samo završiti posljednji brzinac.Bilo je dosta odustajanja pa nam je i to išlo na ruku i onih 10 min više i nije bilo tako strašno.Krećemo na zadnjem i nakon 2 km shvaćamo da koliko smo na SS1 imali sreće pri onom izljetanju,sve nam se vratilo.I to s kamatom!!!Puknuo nam nosač motora,čudni zvukovi su sve jači i mi se puževim korakom vučemo prema cilju.Rampa nam više i nije tako sigurna a olakšavajuća okolnost baš i nije da je posljednji brzinac dug 25 km i pola je na jako gadnom makadamu.Na jedvite jade se dovlačimo do cilja.U turističkoj vožnjici oko Moravča primjećujemo stvari koje inače ne primjećujemo kad jurimo za sekundama.Pretiče nas 6 vozila ali od tih 6,3 završava u grabama uz cestu.Na barem 30 zavoja su tragovi izljetanja,brzinac je pravi ubojica!!Ulazimo u cilj i vozimo točno 10 min i 20 sek sporije nego u prvom prolazu i to sve ukupno znači preko 20 minuta pehova na Saturnusu.Ako se malo zaigramo i iako nismo skloni onoj “da je baba muško” smatramo da nam naša vremena na brzincima bez pehova daju pravo da bacimo oko na ukupni rezultat bez tih 20 min.Ispada da bi bili oko 17 mjesta ukupno što je jako visoko s obzirom da smo u tuđem dvorištu.Ali držimo se onoga šta je realnost a to je 36. mjesto ukupno i 11. u MRC-u.Da rezimiramo.Ovogodišnji cilj,završavanje rallya smo ostvarili a u MRC s obzirom na jaku konkurenciju i bez tih 20 min nebi puno napredovali.Bili bi 9. i osvojili 4 boda više.Tomas bi time i dalje ostao na 7. mjestu među vozačima dok bi Damir bio izjednačen sa Cevcom na 3. mjestu ali 4 boda nisu nekakav nenadoknadiv zaostatak.

Za kraj navijači! Posebna priča,čudesna,nestvarna… HVALA VAM LJUDI OD SRCA,TISUĆU PUTA SMO SE ZAPITALI ŠTO NAM TO TREBA ALI KAD NAM SE VI POKAŽETE KRAJ STAZE SVE TO PADA U VODU I PONOSNI SMO NA TAKVE NAVIJAČE!!!

Hvala onima bez kojih ovaj naš rally san nebi bio moguć:

Puž Auto, Experience, Automatic servis, IP Studio, Stomatološka ordinacija Sorriso, Tecno Auto, Oštarija Štacion, Caffe bar Tin, Rally-Shop Si,Levis color,Liburnija.net,AutoIQ Magazin

Čestitali bi našim suborcima Viliamu Prodanu i Bojanu Kroti na visokom 12. mjestu generalke i 3. mjestu DIV II PS. BRAVO DEČKI!!!”

 

(Foto: Siniša Pšeničnik)

(Foto: Siniša Pšeničnik)

 

Na domaćoj rally sceni uvijek se vode rasprave i diskusije na temu popisivanja staze i treniranju prije utrke, te dužine i težine brzinskih ispita. Rally Saturnus bodovao se i za Prvenstvo Hrvatske, te je osim Hrvatina i Kuzmića nastupilo još 8 hrvatskih posada. Nakon natjecanja pojavili su se kojekakvi komentari na rezultat naših posada. Iznijeli su svoje mišljenje i na tu temu:

“Što se tiče 2 prolaza po brzincima,smatramo da je to pravi smjer.Mi ni kad smo vozili u HR nikad nismo prolazili više od 2 puta.U Aut smo imali pravo 3 puta pa smo svejedno prolazili dvaput.Šta se tiče troškova,mislim da ljudi iznose nekakva mišljenja o čemu nemaju pojma.Nit su vozili vani,nit su imali te troškove koje spominju,neka probaju pa nek onda pričaju.Mi tvrdimo a probali smo da nas 3 utrke vani nisu zasad koštale više nego da smo vozili u HR a odvozili smo preko 500 km brzinaca dosad.Šta su nam donijele??? Mislimo da naša vremena na brzincima govore puno toga.Mislimo da vremena ostalih Hrvata na brzincima govore puno a dali to netko želi vidjeti to je drugo pitanje.O drugima ne želimo pričat,nismo to nikada radili.Ono što nam je apsolutno nejasno pa čak i šokirajuće da baš nitko nije ostao za male novce vozit do kraja.Prilika idealna za trening i skupljanje kilometara,bez imperativa.Ajde još oni koji rentaju ali ljude sa svojim autima stvarno ne razumijemo.Ali svatko zna za sebe i to poštujemo ali ako bi nas pitali za savjet,on bi bio da je ovo bila idealna prilika.A šta ćemo kad nas ne pitaju za savjete.Još jedna stvar koja nam je nevjerojatna.8 posada iz HR nastupa na rallyu vani i neki ljudi jednostavno neznaju pozdravit.Da nekoga sretnemo bezbroj puta po servisu i da jednostavno nezna reć dobar dan je nevjerojatno.A kao sportaši smo… SRAMOTA!!!!”

 

Hrvatin/Kuzmić i Prodan/Krota (Foto: Hajosi Miklos)

Hrvatin/Kuzmić i Prodan/Krota (Foto: Hajosi Miklos)