Tomas Hrvatin (Photo:Iztok Hvala)

Tomas Hrvatin (Photo:Iztok Hvala)

Prošlog vikenda dvije  naše posade  nastupile su na Rally Velenju, natjecanju koje se vozi u sklopu Mitropa Rally Cup-a. Viliam Prodan i Zdravko Draženović u Citroenu C2R2 završili su natjecanje na 13. mjestu generalnog poretka, a posada Tomas Hrvatin – Damir Kuzmić u Renault Cliu RS na 20. mjestu čime su ostvarili najbolji rezultat sezone.  Ekipa Ak Opatija Motorsporta vratila se presretna iz Velenja i donosimo vam njihove dojmove sa utrke.

 

Hrvatin-Kuzmić:

” Na rally smo krenuli u četvrtak jer smo tek u petak imali popisivanje. Bili smo pomalo napeti jer su u petak bila verifikacija i tehnički pa nismo znali koliko će nam vremena ostat za popisat. Medjutim,za manje od 4 sata smo sve popisali sa standardna 2 prolaska brzinaca. Brzinci?? Pomalo nalik na one u HR iako su kad je rally krenuo sve vise ličili na one prljave austrijske. Utisak je bio da ce se razlike radit na 4 jutarnja a da ce popodnevna 2, na istoj stazi, duga gotovo 20 km biti samo rutina jer su više ličile brdskoj stazi nego rally brzincu. Ali prevarili smo se. Krenuli smo u 1. krug i iz nase perspektive nije loše izgledalo. Bili smo zadovoljni ali nismo znali kako stojimo u poretku. U 2. krug smo krenuli sa drugim odabirom guma i na 3. brzincu idemo 6 sek brže nego u 1. krugu, na 4. cak 15 sek!! Ulazimo u servis, dolazimo do rezultata i ŠOK!!! 27. mjesto ukupno i tek 5. klasi 8!! Bilo je jasno da nešto ne štima, a kako mi ne volimo opravdanja tražit u tehnici i stazi, bilo je jasno da je problem u nama i da smo očito zaspali i da se podhitno moramo probudit. Do servisa zbog pauze polako dolaze i neki od naših navijača koji nam to potvrđuju. Jednostavno, na brzincu ne izgledamo kao mi!! Nije nam bilo drago što se moramo vadit na brzincu od 20 km koji je kao brdo, znajući da Tomas baš nije ljubitelj takvih brzinaca. Ali s druge strane, pred nama je bio test da vidimo dali možemo bit najbolji kad je najpotrebnije. Tomas je u prvom uskom dijelu krenuo odlicno, agresivno i do krajnjih granica. Izgledalo je odlično. Medjutim,cekali smo da izađemo na široki dio brzinca. I iznenadjenje!! Tomas juri, al pravo!! Vrijeme ne može biti loše, iako je brzinac izgledao puno lošije nego na popisivanju. Pun pijeska i duboki haklovi. I Clio je pred kraj počeo kašljat ali stigli smo do cilja u odličnom ritmu. Vrijeme identično kao Velkavrh s kojim smo cijeli dan bili tu negdje s vremenima. Vraćamo se u servis i pogled na vremena nam tjera osmijeh na lica. Penjemo se 4 mjesta i sada smo 23. ukupno i 4. u klasi 8. Trćeplasirani u klasi nam bježi manje od 7 sek a bili smo brži 15 u prvom prolasku .Pada odluka da krecemo u napad!! Pogled u nebo izaziva nevjericu,stižu info da na brzincu pada kiša. Izlazimo na slicku a na startu dobivamo info da zadnjih 5 km pada kiša. Tomas krece agresivno, napada svaki zavoj. Izlazimo na “brdo”, Tomas ide luđački, definitivno najbolja vožnja ove godine. Pogledi Damira na štopericu pokazuju da će vrijeme biti “nevrijeme”. Dolazimo do zadnjih 5 mokrih km ali Tomas i dalje ide u visokom ritmu. Kada su misli već bile usmjerene cilju, Clio se pobrinuo za malo napetosti na kraju. Tomas sugerira da auto ne radi i posljednjih 4-5 km vozimo koda imamo bar upola konja u motoru ali stižemo u cilj. Vrijeme 15 sek sporije od prvog prolaska i budi se nada da je Tomas 1. dio odvozio ludo i da nismo zbog kiše i kašljucanja Clia puno izgubili. Na upisu vidimo da smo odvozili 1 min i 10 sek brže od petoga u nasoj klasi!!! Čekamo Velkavrha, u 1. prolazu smo imali identično vrijeme i on ce biti pravi pokazatelj. Stiže i radi 1 sek bolje vrijeme od nas. Tomas je stvarno napravio vrijeme i ostaje žal zbog problema s autom , to bi onda stvarno bilo “nevrijeme”!! Isto tako nam ostaje nepoznanica kako su vozili konkurenti iz klase 8 ispred nas u poretku. Dolaskom u servis saznajemo da su i oni bili puno sporiji od nas i to preko 35 sek!!! Tomas je bio najbrži upravo na brzincu kakvog najmanje voli i pokazao je da je najjači kad je najpotrebnije. Preostao nam je samo superspecial, više za prestiž i publiku. Nismo tada znali ali ispred nas su bili Jerkič-Verbič koji su lovili pobjedu u diviziji u PS, u borbi sa Velkavrhom. Tomas je opet potegnuo i na posljednjem brzincu smo ih preskočili i zasjeli na konačno 20. mjesto generalke i 1. put dohvatili TOP 20!! Uz to smo zavrsili kao 11.među vozilima sa 2 pogona. U MRC 13. ukupno, 11. među vozilima s FIA homologacijom i najbitnije, 5. među 2WD pogonom. Utrka se bodovala i za CEZ a tu smo 14. ukupno, 9. u 2WD i 2. u svojoj klasi 8. Šta se klase 8 tiče, od 6. mjesta na početku, probili smo se do 2.!!! Jan Medved je ipak bio prebrz ovaj put i čestitamo mu. Jedan od najljepših rallya koji smo vozili i sigurno se vraćamo sljedeće godine.”

 

Viliam Prodan (Photo:Iztok Hvala)

Viliam Prodan (Photo:Iztok Hvala)

Prodan-Draženović:

“Što se našeg nastupa tiče, možemo reći da nam je to već četvrta stanica Mitropa rally kupa, nakon dva Austrijska nastupa te Ljubljanskog Saturnusa odradili smo i Velenje na najbolji mogući način, drugim mjestom u konkurenciji automobila na prednji pogon te osmim mjestom ukupnog poretka u Mitropa kupu, što nas još više “cementira” na vodeću poziciju u konkurenciji “malih” automobila dok smo u ukupnom poretku na visokom petom mjestu iza četiri “velika” automobila.

U konkurencji Slovenskog državnog prvenstva gdje ove godine također nastupamo završli smo četvrti u svojoj diviziji 2 nakon cjelodnevne borbe s iskusnim i brzim domaćinima koji puno bolje poznaju brzinske ispite od nas, te se trenutno nalazimo na visokom trećem mjestu u poretku jakog Slovenskog prvenstva.

Nastupom u Velenju jako smo zadovoljni te smo napokon uspjeli odvoziti jedan rally koji nije po mokrim ili snježnim uvjetima, već smo u suhim vjetima izuzev posljednjih nekoliko kilometara pretposlednjeg brzinca gdje je padala kiša, odvezli po suhom te čitavog dana vodili borbu s jakim Slovenskim vozačima te smo jako zadovoljni rezultatom a još više svojim nastupom. Auto je funkcionirao besprijekorno za što se zahvaljujem svojoj ekipi iz Oktan športa, Zdravko je bio u top formi te se nadam da će tako biti i na našoj sljedećoj postaji Mitropa kupa u Talijanskoj Toscani na rally-u Casentino početkom Srpnja.”

 

Rezultati Rally Velenje

Poredak Mitropa Rally Cup