13. Martinski rally 2011

U prvih pet brzinaca prikupio 20 sekundi prednosti - Janos Szilagy (foto:M.Škalić)

Mađarska posada Janos Szilagyi – Viktoriu Zejda u Mitsubishi Lanceru EVO IX pobjednici su  „13. Martinskog rallya 2011.“. Slovio je za pritajenog favorita i opravdao u potpunosti tu ulogu. Uoči službenog natjecateljskog programa, prvoga dana na Shakedownu koji je vožen za novoustanovljeni “Memorijal Milivoj Obad” u znak sjećanja na sportskog pregaoca, nekadašnjeg uspješnog dugoselskog gradonačelnika i predsjednika organizacijskog odbora svih do ovoga održanih “Martinskih rallya”, Szilagyi je pokazao konkurentima da će voziti na pobjedu. I za početak najboljim je rezultatom osvojio memorijal ispred Šebalja i Šaškina.

13. Martinski rally 2011

Osvojio posljednja tri brzinaca, no to nije bilo dovoljno za pobjedu - Juraj Šebalj (foto:M.Škalić)

Prvi je brzinac Szilagyi dobio za 3,5 sekunde, drugi za skoro duplo više, za +6,3 i to ispred najvećeg i očekivanog favorita Zagrepčanina Juraja Šebalja koji je u svom “Miceku” nastupao u standardnoj postavi sa Tonijem Klincom. I tako poslije prvog kruga zaostatak Šebalja 9,8 sekundi, poslije drugog dodatnih novih 11,3, da bi se tek na petom brzincu “probudio” i Mađaru primakao na svega pola sekunde. Bila je to svojevrsna prekretnica. Od tada brzince dobiva Šebalj ali sa znatno manjim razlikama i do kraja nedovoljno da bi stigao ili čak prestigao Szilagyia. U konačnici pobjedničko postolje pripalo je Mađaru sa 15,1 sekundu prednosti ispred hrvatskog asa Šebalja. Treća stepenica tijekom cijelog je rallya bila rezervirana za izvrsnog Slovenca Darka Peljhana kojem je radar čitala Andreja Verbič u “Miceku” desete evolucije.

13. Martinski rally 2011.

Treći u generalci - slovenska posada Peljhan – Verbič (foto:Z.Kranjčec)

Možda bi borba za vrh bila i drugačija da tehnički kvarovi nisu udaljili sa staze izvrsne asove kao što su Ivan Čibej i Daniel Šaškin koji je uz sve to imao i nenadanih zdravstvenih problema. Martinsku priču sa “Micekima” izvrsnim su  četvrtim mjestom generalke zaključili Hrvoje i Matko Perharić, članovi domicilnog Auto-moto kluba “Dugo Selo”. Peto mjesto ukupnog poretka, ali i daleko značajniji naslov prvog prvaka Regije Sjever HAKS-a sezone 2011. osvojio je nekad trofejni hrvatski prvak Nenad Lončarić kojem je kopilot bio Boris Beraković. Uz to pobjednici su grupe S.

13.Martinski Rally 2011.

Osvojili grupu S i prvi naslov prvaka Regije Sjever HAKS-a - Nenad Lončarić i Boris Beraković (foto:Z.Kranjčec)

Najmlađa posada  u vrhu ljestvice šestim vremenom bili su Goran Sertić i Matko Stiperski iz zagrebačkog AK Fridge racing u izvrsno pripremljenom Renault Cliu R3. Ujedno su bili i najbolje plasirani grupe A u PH ispred posada Jemrić-Kappler Stare (Fridge racing) i Mihelić-Črnac (Grobnik-RI autosport).

13.Martinski Rally 2011.

Najbolje plasirani u grupi A - Goran Sertić i Matko Stiperski (foto:Z.Kranjčec)

Bilo je prijavljeno 47 posada, startalo je 36, a do cilja uspješno stiglo 28. Uz već spomenute sa problemima su se suočili i braća Bahorić ( DeltaSport) ne baš bezazlenim izlijetanjem, te tehničkim kvarom Thomas Hrvatin (M.R.C. Sport) koji nisu stigli do cilja, ali i posada Svetić – Glad (Matulji racing- Ina Millennium) koji su se vratili na stazu poslije izlijetanja i uz znatan zaostatak “dovukli” do cilja.  Na žalost ljubitelja brzina neki najavljeni “asovi” nisu stigli do Dugog Sela, važne bodove ostavili u vjetar, odnosno bez borbe prepustili konkurenciji.

Ovogodišnji obnovljeni Martinski rally nije poremećen uvijek upitnim brojem 13., naprotiv pokazalo se da su organizatori – sportski radnici neumornog zagrebačkog autokluba “Delta”, te AMK Dugo Selo i domaćina Grada Dugo Selo pogodili – u sridu. U život su vratili jedan od najprepoznatljivijih (manjih) rallya u nas u nadi da su već danas počele pripreme za slijedeći 14.
Uz podosta iznenađenja na ovogodišnjem Martinskom rallyu, što je bodovan u tri konkurencije – Međunarodno regionalno Prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske i Prvenstvo Regije Sjever HAKS-a, zanimljiv je i ekipni poredak PH gdje su prva tri mjesta osvojili “neki novi klubovi – (klinci)”. Tako su prvu ekipnu pobjedu svom AK Fridge racing donijeli  Sertić i Jemrić, drugo mjesto  sam Lončarić donio je AKK Sveta Nedjelja, dok su se za treće mjesto među 14 bodovanih ekipa AK Buzet autosporta pobrinuli Prodan i Kodelja.

13.Martinski rally 2011.

Viliam Prodan i Bojan Krota (foto:M.Škalić)

Juraj Šebalj novom je hrvatskom generalkom na Martinskom rallyu natjecanje prije kraja sezone osigurao novi naslov prvaka Hrvatske. Naravno uz njega i Toni Klinc. Svima predstoji posljednjih sezona još uobičajena završnica u Poreču sredinom studenoga. Prema posljednjim informacijama na pripremi rallya se radi, a upravo tim natjecanjem zaključiti će se bremenita problemima, ali ipak uspjela hrvatska automobilistička sezone recesijske gospodnje godine 2011.

Rezultati – ukupno: 1. Szilagyi-Zejda (Mađarska) 31:09,2 minuta, 2. Šebalj – Klinc ( AK Sljeme, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +15,1 sekunda, 3. Peljhan – Verbič (Slovenija, Mitsubishi Lancer EVO X) +59,0, 4. H. Perharić – M. Perharić (Dugo Selo, Mitsubishi Lancer EVO IX) +3:03,7 minuta, 5. Lončarić – Beraković (Sv. Nedjelja, Subaru Impreza) +3:34,8, 6. Sertić – Stiperski (Fridge racing, Renault Clio R3) +4:23,1, 7. K. Rumpler – M. Rumpler (Austrija, Mitsubishi Lancer EVO V) +4:29,8, 8. Jemrić – Kappler Stare (Fridge racing, Škoda Fabia 1.9 TDi) +4:30,7, 9. Mihelić – Črnac (Grobnik/RI autosport, Citroen C2) +4:31,3, 10. Prodan – Krota (Buzet autosport, Renault Clio RS) +4:40,8.
PH – ukupno 1. Šebalj – Klinc, 2. Perharić – Perharić, 3. Sertić – Stiperski; grupa N 1. Šebalj – Klinc, 2. Perharić – Perharić, 3. Prodan – Krota; grupa A i klasa A6+A7 1. Sertić – Stiperski, 2. Jemrić – Kappler Stare, 3. Mihelić – Črnac; grupa S 1. Lončarić – Beraković, 2. Đurković – Nosić (Stubaki), 3. T. Škalić – Z. Škalić (Sveta Nedjelja); skupina I i klasa A5 1. Katić – Rubinić (Matulji racing), 2. Somek – Tomašković (Zanatlija); klasa N2+N3 1. Prodan – Krota, 2. Kodelja – Bužić (Buzet autosport), 3. Stanić – Glad (Matulji racing – INA Millennium Rijeka); klasa S8 1. Đurković – Nosić, 2. Combaj – Šugar (Delta Sport); S9 1. T. Škalić – Z. Škalić, 2. Ozimec – Boc (Zagorje-Oroslavje – Delta), 3. R. Grbac – Srdoč (Kastavac).