Nastupom 59 posada iz šest zemalja na „6.Ina rallyju Kumrovec 2017.“ otvorena je ovogodišnja hrvatska automobilistička sezona u organizaciji zagrebačkog Autokluba „Delta Sport“ i počasnim pokroviteljstvom predsjednice Republike. Vozilo se neposrednom okolicom Kumrovca itinererom dugim 59,47 km od čega je na četiri brzinska ispita otpalo 41,3 km.

Niki Mayr Meinhof i Poldi Welsersheimb/foto:AK Delta Sport

Niki Mayr Meinhof i Poldi Welsersheimb/foto:AK Delta Sport

Pobjednički slavljenički pjenušac na cilju u Muzeju Staro selo ispijali su danas izvrsni pobjednici sva četiri brzinska ispita austrijska posada Niki Mayr Meinhof i Poldi Welsersheimb za upravljačem prestižne Ford Fieste R5, jednog od šest vrhunskih automobila specifikacije R5 koliko ih je startalo na ovom sprint reliju.

Poredak nakon prologa prvoga dana rally-a/foto:AK Delta Sport

Poredak nakon prologa prvoga dana rally-a/foto:AK Delta Sport

Austrijanci su od starta krenuli žestoko, bez limita marljivo sakupljajući sekunde prednosti da bi do cilja stekli praktično po svakom kilometru brzinaca po sekundu, zavidnih 46,6 sekundi ispred slovenskog tandema Rok Turk-Blanka Kacin u „Peugeotu 208 T16 R5“. Konstantu druge pozicije Turku nije omela ni puknuta guma na trećem brzincu „Kumrovec“ kojom su stigli do cilja. Pobjedničko postolje ukupnog poretka trećim je mjestom zaokružio hrvatski „kralj“ relija Juraj Šebalj koji se uz mladog suvozača Karla Goluba, članovi AKK Sveta Nedelja, izvrsno nosio svojim trofejnim „Mitsubishi Lancerom Evo IX“ među svjetskim novitetima vozila R5. Poslije četiri BI zaostali su za pobjednicima 1:25,1 minutu, što je punih 13 sekundi bilo bolje od prošlogodišnjih Mitropa pobjednika i prvaka FIA ERT2 Mađara Krisztiana Hidega i Istvana Kereka koji nastupaju u „dresu“ domaćina i ovog puta uspješnog organizatora „Delta Sporta“ u još jednom „Miceku IX“.

 

Bez sreće u Kumrovcu - Prodan-Raštegorac/ foto:AK Delta Sport

Bez sreće u Kumrovcu – Prodan-Raštegorac/ foto:AK Delta Sport

Šebalj je tako otvorio novu sezonu pobjedom u Prvenstvu Republike Hrvatske, ispred Hidega, dok je izvrsno treće mjesto pripalo posadi AK Opatija Motorsport Tomas Hrvatin-Marko Stiperski (Renault Clio RS).

Juraj Šebalj-Karlo Golub /fot:AK Delta Sport

Juraj Šebalj-Karlo Golub /fot:AK Delta Sport

Za prvi reli sezone bilo je prijavljeno 60 posada, startalo 59, a do cilja ih je stiglo tek 45. Bilo je puno prekida, čak i težih izlijetanja, okretanja zrakom, srećom samo uz oštećenja automobila. Najveći su peh na drugom „kružnom“ brzincu „Kladnik“ imali Viliam Prodan i Zoran Raštegorac (AK Opatija Motorsport) koji su prebrzim dolaskom do mosta da bi ušli u drugi krug brzinca svojim novim „Peogeotom 208 T16 R5“, naglim kočenjem i klizanjem po šoderu zadnjim desnim kotačom udarili u zid i morali odustati. Prevrtanje su u prvom brzincu imali Porečani Malinarich-Hrvatin, a u drugom Riječani Pavlović-Svetić u Renault Clio automobilima. Tek jedno odustajanje bilo je na posljednjem brzinskom ispitu kada je morao odustati do sada trostruki pobjednik kumrovečkog relija Mađar Janos Szilagyi.

Rok Turk-Blanka Kacin/ foto:AK Delta Sport

Rok Turk-Blanka Kacin/ foto:AK Delta Sport

Zanimljiv je podatak da su Turk i Šebalj i na prvom i na drugom brzincu Kladnik identično zaostali za pobjednikom Meinhofom i to Turk dva puta po 12.1 sekundu, a Šebalj dva puta po 20,6 sekundi usprekos 9,5 sekundi boljem drugom prolasku Austrijanca. Sve u svemu sezona je počela izvrsno, spektakularno i pred zavidnim brojem gledatelja, kako na promocijskim brzincima u Tuhelju večer prije, tako i na bodovnim u okolici Kumrovca.

Zasluženo slavlje triju najbržih posada u Kumrovcu /foto: AK Delta Sport

Zasluženo slavlje triju najbržih posada u Kumrovcu /foto: AK Delta Sport

Rezultati – ukupni poredak: 1. Meinhof-Welsersheimb (Austrija, Ford Fiesta R5) 26:54,3 minute, 2.Turk-Kacin (Slovenija, Peugeot 208 T16 R5) +46,6 sekundi, 3. Šebalj-Golub (AKK Sveta Nedelja) Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:25,1 minuta, 4. Hideg-Kerek (AK Delta Sport, oba Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:38,2, 5.Puskadi-Gödor (Mađarska, Škoda Fabia R5) +2:43,3, 6.Klausz-Csanyi (Mašarska, Peugeot 208 R2) +3:03,3, 7.Grossi-Kavčič (Slovenija, Citroen C2 R2 MAX) +3:37,3, 8.Hrvatin-Stiperski (Renault Clio RS) +4:09,6, 9. Butorac-L.Raštegorac (oba AK Opatija Motorsport, Citroen C2 R2) +4:17,8, 10. Muhvić-H.Šepić (AKK P.Klepac/AK Rijeka, Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:19,7 minuta.

Bez iznenađenja u ukupnom poretku Prvenstva Hrvatske - prvi Šebalj i Golub/ foto:AK Delta Sport

Bez iznenađenja u ukupnom poretku Prvenstva Hrvatske – prvi Šebalj i Golub/ foto:AK Delta Sport

Prvenstvo Hrvatske – ukupno 1.Šebalj-Golub, 2. Hideg-Kerek, 3.Hrvatin-Stiperski; klasa 1. Šebalj-Golub, 2.Hideg-Kerek, 3.Muvić-Šepić; klasa 2 1.Mandić-A.Hernaut (HBT racing/Zanazlija), 3.Garguljak-Mikulić (Zagorje), 3.Dobrila-Pospiš (Delta Sport/Sveta Nedelja);

Klasa 3 – 1.Hrvatin-Stiperski, 2.Butorac-L.Raštegorac, 3.Šamec Šams (Zagorje); klasa 4 – 1.Tomljanović-Košec (Delta Sport), 2.Poredski-Šivak (Delta Sport), 3.Vuković-Marinović (Zanatlija/Ina Delta); klasa 5 – 1.K.Rumpler-M.Rumpler (Delta Sport), 2.Postružin-Grdović (Sveta Nedelja), 3.Locher-Somogyi (Delta Sport).

Igor Mandić-Antonio Hernaut/foto:AK Delta Sport

Igor Mandić-Antonio Hernaut/foto:AK Delta Sport