Dejan Kopajtić (AK Rijeka)

Uvjerljivo nadmoćan - Dejan Kopajtić (AK Rijeka)

Proteklog vikenda Poreč je po tko zna koji put bio središte oktanskih zbivanja u Istri. Na parkiralištu Žatika u organizaciji AK Skok racing održao se trodnevni sajam automobila, motocikala i prateće industrije pod nazivom „4. Motorshow Poreč 2011. Koktel auto-moto ponude i automobilizma, praćen sunčanim vremenom, posebno je bio zanimljiv upravo posljednji dan, kada je na programu bila kronometar utrka pod vodstvom automobilističkog stručnjaka Miroslava Krpana i njegovog auto kluba Ri autosport. Od ukupno 55 vozača koji su nastupili na utrci, čak 42 natjecatelja iz 12 hrvatskih klubova borilo se za bodove kupa Hrvatske u kronometru te regionalno prvenstvo, dok su se tradicionalno bodovalo i prvenstvo istarske rivijere, inače začetnice ove popularne discipline.

Start - kronometar PorečVeć od prvog treninga oči publike bile su uprte u iskusnog riječkog asa Dejana Kopajtića. Monstruoznim Yugom kojeg mu nesebično ustupljuje i u klasi dijeli četvrtoplasirani Puljanin Zoran Vidmar (AK Buzet autosport), čak i na štetu vlastitog plasmana, Kopajtić od samog početka utrke nije dozvolio konkurenciji da se približi. Pokušavao je u tome Buzetski dvojac  Nino Andrejević i Edi Kuharić, također u „nabrijanom“ Yugu“, no popularnog „tića“ ipak nisu sustigli te se na koncu morali zadovoljiti drugim i trećim  mjestom generalke. Jednak plasman spomenuti vozači postigli su i u klasi 5.

– Ovo je moja treća kronometar pobjeda ove sezone, stoga se sad lakše diše i u generalnom poretku kupa Hrvatske. Na porečkoj utrci sviđa mi se tehnička i konfiguracijski zatvorena staza, a mom stilu vožnje i automobilu odgovara  što je asfalt na pojedinim dijelovima prilično sklizak. Moja „specijalnost“ inače je autoslalom, u kojem nakon ovogodišnjeg naslova planiram dogodine konačno uzeti  svoju nesuđenu zlatnu kacigu, no moram priznati da mi se kronometar više sviđa jer do izražaja dolazi sama vožnja, dok kod „ćunjeva“ ponekad vanjski faktori mogu utjecati na rezultat, kazao nam je nakon utrke Dejan Kopajtić koji je i na prošlom „motorshowu“ na istom mjestu odnio generalku.

U sportskoj klasi do 1.400 kubičnih centimetara apsolutno je dominirao Dejan Jurasić (AK Istra racing team Pazin) koji je iza leđa ostavio iskusnog buzetskog asa Sanjina Prodana (AK Buzet autosport) te Ivicu Popovića (AK Skok racing).

Marin Petrić (AK Rijeka)

Marin Petrić (AK Rijeka)

Među serijskim automobilima nije bilo previše uzbuđenja. U „trojci“ do 2.000 ccm uvjerljivo je prednost držao Riječanin Marin Petrić (AK Rijeka) koji je nakon tri vožnje pobjegao domaćem Dorijanu Milanoviću (IRT Pazin) za čak sedam sekundi. Treći je završio Talijan Paolo Grassi za upravljačem VW Golfa, no on se kao strani državljanin bodovao samo za prvenstvo istarske rivijere. Sandi Jugovac (IRT Pazin) očekivano je slavio u klasi 2, koju gotovo da možemo nazvati Peugeot 106 kupom, obzirom da većina natjecatelja njime nastupa. Jugovac je bio brži od klupskih kolega Alberta Ivančića i Paola Šestana koji su za vodećim kasnili oko pet sekundi, dok je ostatak „karavane“ – čak i preko 12. Najmanja klasa 1 do 1.200 ccm pripala je Leu Liniću (AK Matulji racing) koji je za upravljačem Fiat una bio brži od Denija Druškovića (AK Buzet autosport) u Toyoti Yaris i Darka Ladavca (IRT Pazin) u Fiatu Cinquecento.

Marino Milokanović (AK Skok Racing)

Marino Milokanović (AK Skok Racing)

Iako su bili daleko od postolja u klasi 5, vozači BMW-a dobro su se zabavljali te pružili mnogobrojnoj publici pravi drift doživljaj . „Krivci“ su Marko Matijašić i Marino Ivančić (AK Buzet autosport), Goran Pavić (AK Neven Pavić Zvirko) te Tonči Nazor (AK Oneum), a njihov je nastup popraćen pljeskom.

Posebno je uzbudljivo bilo pratiti nastupe dviju vozačica, domaćice manifestacije Nensi  Milokanović (AK Skok racing) koja je u snažnoj i odlično pripremljenoj Ford Fiesti ST, dijeleći je sa suprugom Marinom, pokušavala „uzeti mjeru“ iskusnoj Puljanki Ivi Peruško (AK Pula-Rovinj) u Autobianchiju.  U drugoj vožnji Nensi je unatoč evidentnim greškama na stazi uspjela ostvariti bolje vrijeme, no u posljednjoj  joj je Peruško pokazala zašto opravdano nosi titulu prvakinje Hrvatske, ostavivši je iza leđa za čak tri sekunde.

Iva Peruško (AK Pula-Rovinj)

Iva Peruško (AK Pula-Rovinj)

Da „tiha voda brege dere“ dokazao je u dizelskoj klasi 6 Puljanin Zoran Vlahović (AK Pula-Rovinj), koji je svojim Renault Cliom dci apsolutno dominirao pred konkurencijom. Njegov recept bile su milimetarski točne vožnje, koje možda nisu atraktivne publici poput drift stila, no štoperica ih svakako voli. U konačnici je bio brži od Igora Baburića (AK Delta Zagreb) u VW Golfu i Gorana Crnkovića (AK Ri autosport) u monovolumenu (!) Toyoti Verso.

Donald Milokanović (AK Skok Racing)

Donald Milokanović (AK Skok Racing)

U poretku klubova slavio je najbrojniji pazinski Istra racing team s 55 prikupljenih bodova. Drugi je Buzet autosport sa 45 a treći AK Rijeka s 40. Najbolji veteran bio je Darko Ladavac (IRT Pazin), najbolja vozačica Iva Peruško,  a najbolji junior Nino Andrejević.

Nino Andrejević (AK Buzet Autosport)

Nino Andrejević (AK Buzet Autosport)

Da je automobilizam može biti opasan po lim i ostale dijelove automobila osjetio je Danijel Grubiša (IRT Pazin) koji je svojim Peugeotom 106 produžio u zaštitne gume , dok je pravu „crash test“ senzaciju u drugoj vožnji napravio Goran Peruč  (AK Zrinski) kroviravši Ford Focus.  Gore od njega ipak je prošao njegov klupski kolega Denis Močibob s kojim je dijelio automobil. Naime, popularni „Raketa“ u tom je trenutku bio pri vrhu generalnog poretka, a usto je i vlasnik automobila.

Zoran Vidmar (AK Buzet Autosport)

Zoran Vidmar (AK Buzet Autosport)

PH – Ukupno