Sva poznata imena u svijetu Formule 1 počela su upravo kartingom. No ne samo u svijetu Formule 1, već praktički bilo kojeg renomiranog automobilističkog natjecanja. Mladi vozači kroz karting stječu znanja i veliko iskustvo, koje je nužno za daljnji napredak u više klase, automobile ili u konačnici formule. Nažalost, sudeći prema domaćoj karting sceni, ne može se naslutiti koliko je taj sport u svijetu popularan.
Na natjecanjima sudjeluje i preko 100 vozača unutar jedne klase. Voze se kvalifikacije, pa repasaži, dok do finala dolaze zaista samo najbolji. Među najtalentiranijim vozačima iz čitavog svijeta u prošloj sezoni u finalnim utrkama vozio je i naš Martin Kodrić. Stigao je i do pobjeda u Prvenstvu Italije i Prvenstvu Centralno Europske Zone, nedvojbeno pokazavši svoj talent.
Kartingom se počeo baviti 2006. godine, unutar prvenstva Slovenije. Do prošle sezone vozio je paralelno i u Hrvatskoj i u Sloveniji, a tada prelazi na viši nivo karting natjecanja i kreće u Europu. Nastupao je u Prvenstvu Italije, Euro challenge-u, raznim pojedinačnim natjecanjima, prvenstvu Centralno Europske Zone, a sezonu od ukupno 64 utrke zaokružio je fenomenalnim 6. mjestom u Rotax Grand Finals (Rotaxovo svjetsko prvenstvo).
Za ovu sezonu u planu su još veći izazovi i dostignuća. Krajem prošle godine Martin je bio na testiranju za ulazak u tvornički Intrepid team. Od 24 vozača, među 6 odabranih bio je i mladi Samoborac. Nastupat će za Intrepidov Junior Racing team u klasi KF3, a u planu je 17 natjecanja, među njima WSK Master Series, WSK Euro Series, Europsko i Svjetsko prvenstvo. Radi se o klasi u kojoj nastupaju vozaći od 13 do 15 godina, a Martin je nerijetko među najmlađima.
Prvo ovogodišnje pojedinačno natjecanje, koje nije u sustavu bodovanje niti jednog prvenstva iskoristilo se kao trening i odlična prilika za otkrivanje ‘dječjih bolesti’ uoči početka sezone. ‘Dječjih bolesti’ je, nažalost, zaista i bilo. U sklopu 16. Winter Cupa u Lonatu, Italija Kodrić je nastupio u klasi KF3 sa još 109 vozača iz preko 20 zemalja. U prvoj kvalifikacijskoj utrci osvojio je odlično 8. mjesto dok je u drugoj, nakon sudara, utrku okončao tek na 27. mjestu. Niz problema obilježio je i svaki od tri nastupa i sljedećeg dana. U prvoj utrci Martin je imao problema s motorom, u drugoj je motor stao, a u trećoj se utrci ponovo dogodio sudar.
Time je ostvario 17., 34. i 25. mjesto. U repasažu je startao s 35. pozicije i samim time bilo je jasno da će biti vrlo teško uči u finalnu utrku, budući da repasaž to omogućuje samo prvoj šestorici. Unatoč znatnom hendikepu zbog starta tako nisko u poretku Martin se uspio probiti do 19. pozicije na kojoj je i završio repasaž, no ujedno i nastup u talijanskom Lonatu.
Odmah po završetku tog vikenda Martin se s momčadi uputio u Laconcu, gdje će se testirati motori i ostale komponente, a kako bi se što kvalitetnije pripremio za prvu utrku WSK Master serije, koja će se održati od 23. do 27.2., upravo u Laconci.
Kalendar natjecanja
Datum | Prvenstvo/utrka | Država |
23.-27.02. | Wsk master series Laconca | Italija |
09.-13.03. | Wsk euro series Sarno | Italija |
16.-20.03. | Trofeo Andrea Margutti Castelleto | Italija |
23.-27.03. | Wsk master series Castelleto | Italija |
13.-17.04. | Wsk euro series Portimao | Portugal |
27.04.-01.05. | Europsko prvenstvo Varennes | Francuska |
11.-15.05. | Wsk master series Valvibrata | Italija |
01.-05.06. | Wsk master series Siena | Italija |
22.-26.06. | Wsk euro series Laconca | Italija |
06.-10.07. | Wsk champions cup | Kanada |
20.-24.07. | Europsko prvenstvo Zuera | Španjolska |
27.-31.07. | Wsk euro series Zuera | Španjolska |
14.-18.09. | World cup Sarno | Italija |
21.-25.09. | Wsk master series Viterbo | Italija |
12.-16.10. | Monaco cup Monte Carlo | Monaco |
26.-30.10. | Wsk Final cup Ortona | Italija |
23.-27.11. | Wsk nations cup Laconca | Italija |