Rally posada Viliam Prodan i Bojan Krota (AK Buzet autosport)

Uspješna sezona 2011 - rally posada Viliam Prodan i Bojan Krota (AK Buzet autosport)

Prodan: promijenit ću suvozača jer se Krota opredijelio za nastupe na kružnim natjecanjima pa neće moći biti na obje strane, a ja ću pokušati nastaviti svoju rally priču u novom automobilu, najvjerojatnije u Renault Cliju R3 grupe A

Buzetska rally posada u sastavu Viliam Prodan i Bojan Krota, oba članovi uspješnog auto kluba Buzet autosport, protekle je sezone ostvarila zavidan uspjeh u državnom prvenstvu Hrvatske, gdje su uz prvo mjesto klase N2+N3 zauzeli treće mjesto ukupnog poretka. Šlag na kraju sezone čini i prvo mjesto klase u međunarodnom regionalnom prvenstvu.

Jeste li očekivali ovako visok plasman?
Ne. Mi smo još uvijek nova posada u prvenstvu i ciljali smo na visoko mjesto, no ovako dobar rezultat nismo očekivali, što nas čini još zadovoljnijima. Krenulo nas je dobro otpočetka i zadržali smo konstantno visoke pozicije, što nas je na koncu, nakon sedam natjecanja u sezoni dovelo do visokog ukupnog plasmana

Rally posada Viliam Prodan i Bojan Krota (AK Buzet autosport)

Započeli sezonu u Hondi Civic...

Koja utrka ove godine ti je posebno ostala u sjećanju?
Svakako Croatia rally, obzirom da sam ondje odvezao najteži rally ispite. Brzinci su iznimno zahtjevni, brzi i dugački, a tko je to preživio, odnio je velik broj bodova. Inače, meni odgovaraju dugi i brzi ispiti na kojima smo se najbolje snalazili ove sezone. Na koncu, draž svega jest da se vozimo što brže i što duže, jer kratki brzinci nikome nisu “napeti”, na njima se ne može stvarati velika razlika u vremenima, dok minimalni “kiks” može itekako krojiti vremena među najboljima…

Obzirom da niste sve utrke vozili sa svojom Hondom Civic, pretpostavljam da ste nailazili na probleme s automobilom?
Tijekom sezone susretali smo se s različitim problemima, među kojima je najteži bila posljedica izlijetanja na posljednjem brzincu Croatia rallya, gdje smo u kišnim uvjetima oštetili automobil i jedva stigli do cilja. Uslijedilo je i odustajanje u vrlo ranoj fazi opatijskog rallya zbog puknuća poluosovine, pa smo bili prisiljeni sljedeći rally voziti s unajmljenim Renault Cliom RS za kojeg imamo samo riječi hvale. Naime, riječ je o automobilu koji raspolaže sa znatno manjom snagom od našeg Civica, ali to odlično kompenzira sjajnom upravljivošću, pa smo u konačnici bili čak i brži.

Rally posada Viliam Prodan i Bojan Krota (AK Buzet autosport)

....završili s Renault Cliom RS (foto:K.Tadijić)

Rally nije tvoj prvi susret s autosportom?
Ne. Prije samog upuštanja u rally avanturu, ja i moj suvozač nastupali smo na brdskim utrkama u Hrvatskoj i Europi, kao i na ponekim kronometar i autoslalom natjecanjima, što nam je uvelike olakšalo put u rally vode. “Kraljica” je zbilja najzahtjevnija disciplina autosporta i svako iskustvo je itekako dobrodošlo.

Planovi za sljedeću sezonu?
Očekuju me velike promjene. Prvenstveno, promijenit ću suvozača jer se Krota opredijelio za nastupe na kružnim natjecanjima pa neće moći biti na obje strane, a ja ću pokušati nastaviti svoju rally priču u novom automobilu, najvjerojatnije u Renault Cliju R3 grupe A. Jasno, ovo ne mogu sa stopostotnom sigurnošću tvrditi obzirom da su pregovori još u tijeku. U svakom slučaju, u planu je što bolji plasman u rezultatskom smislu.

Rally posada Viliam Prodan i Bojan Krota (AK Buzet autosport)

Prodan tradicionalno nastupa na Buzetskim danima (foto:K.Tadijić)

Planiraš li nastupiti i u drugim disciplinama?
Sasvim sigurno ću nastojati tradicionalno nastupiti na “Buzetskim danima”, a možda i na pokojoj drugoj brdskoj utrci ako vrijeme bude dozvoljavalo. Obzirom da me čeka zahtjevna rally sezona, pokušat ću nastupiti na pokojem talijanskom rallyu, što će mi biti generalna proba i nužno zagrijavanje.

Rally posada Viliam Prodan i Bojan Krota (AK Buzet autosport)

Miljenik buzetskih navijača (foto:K.Tadijić)

Imaš li uzore među domaćim i inozemnim rally posadama?
Što se tiče hrvatskih posada, ne bih nikog posebno izdvajao, obzirom da danas nitko ne živi od ovog sporta i svi se amaterski ili poluprofesionalno bavimo, no jako mi se sviđa način rada posade Šebalj/Klinc koji su godinama naša najuspješnija posada, dok me vani fasciniraju, kako funkcioniraju i s lakoćom pobjeđuju, neprikosnoveni Loeb i Elena.