Matej Jaroš - dvostruki prvak u MX2 kategoriji

Matej Jaroš (MK Požega Promet), jedan od najuspješnijih hrvatskih motociklista ove sezone, unatoč dvostrukom uzastopnom naslovu u motocrossu i supercrossu, nije bio dovoljno dobar za predsjednika motocross discipline HMS-a Antuna Karasa, koji ga je nakon posljednje utrke izostavio s popisa vozača koji su nedavno na kupu nacija u Bugarskoj predstavljali Hrvatsku. No zato je poslao svoga sina Hrvoja jer on, kako tvrdi izbornik, nema naslov pravaka, ali ima “kockasti” dres sa svojim prezimenom. Očito izbornik nije očekivao da će dvadesetdvogišnji Požežanin u svojoj 16 sezoni pobijediti njegovog sina u vlastitom  dvorištu. Popričali smo s letećim Slavoncem.

Matej Jaroš

Redovit na najvišoj stepenici

Matej, prošle sezone osvojio si ukupno prvo mjesto u zahtjevnoj MX-2 klasi iz Marka Leljaka, ove si obranio naslov prvaka, počevši s pobjedama već prve utrke na domaćoj stazi u Požegi. Kako ocjenjuješ svoj nastupe i jesi li zadovoljan sezonom?

Prije svega zahvalio bih se portalu Racing.hr na ovom intervju. Nakon prošle sezone i osvojenog prvog mjesta u prvenstvu Hrvatske u motocrossu i supercrossu u klasi MX 2, krenuo sam u ovu sezonu s ciljem da obranim oba dva naslova. Sezona je krenula utrku u Požegi na mojoj domaćoj stazi na kojoj sam pobijedio u obje vožnje i tako navijestio da sam spreman već na početku da uspijem obraniti naslov prvaka. Bilo je tu tokom sezone i uspona i padova, zadovoljstva i nezadovoljstva i poslije 6 utrka bilo je jasno da su preostale još dvije utrke, a ja sam kasnio za vodećim 8 bodova te znao da u posljednje dvije utrke trebam pobijediti u sve četiri vožnje kako bih bio siguran i osvojio naslov. Uspio sam pobijediti u preostale četiri vožnje te sam tako drugu godinu za redom osvojio titulu prvaka Hrvatske u Motocross-u, a još ranije sam to osigurao i u Supercross-u.

Matej Jaroš (MK Požega Promet)

Izborio naslov na posljednjoj utrci, pobijedivši domaćina

Prvenstvo Hrvatske odlučilo se na Karasovom brijegu u Kozarevcu, na privatnoj stazi predsjednika motocross discipline Antuna Karasa i njegovog sina Hrvoja, koji je usprkos nastupu u vlastitom dvorištu u obje vožnje gledao u rep tvog motocikla, što ti je na koncu donijelo naslov. Jesi si li očekivao da ćeš domaćina “namazati” u gostima?

Možda će ovo malo čudno i umišljeno zvučati, ali ja sam bio siguran u sebe i znao sam da ću uspjeti. Hrvoju Karasu trebala je još samo jedna pobjeda da osigura naslov prvaka. Obje vožnje u Kozarevcu bile su psihički vrlo naporne jer ja sam morao pobijediti obje vožnje na njegovoj domaćoj stazi. Od samog početka prve utrke bilo je vrlo napeto prvih par krugova dok nisam napravio malo veću razliku te sam onda kontrolirao razmak te na koncu slavio. Prije druge utrke imao sam bod prednosti, što me ohrabrilo. Već od samog starta druge utrke vidjelo se da ulazimo u igru živaca te će pobijediti onaj koji je u tom trenutku manje napet. Krenulo je slično kao u prvoj vožnji te sam ja počeo graditi prednost. Nakon nekog vremana primjetio sam da Hrvoje više nema iza mene te su mi ubrzo signalizirali da je pao, no svejedno sam sljedećih nekoliko krugova nastavio voziti kao da mi je na kotaču, a zatim malo usporio i kontrolirao prednost te ušao u cilj kao pobjednik.

Potom je uslijedio hladan tuš. Saznao si na vrlo ružan način, putem maila, da si unatoč sjajnim rezultatima izbačen iz reprezentacije? Kakva je bila tvoja reakcija i kako si se kao zasluženi prvak osjećao? Jesi li zvao Karasa i tražio objašnjenje? Što je za tebe predstavljao nastup na kupu nacija?

Antun Karas

Nakon utrke u Kozarevcu razgovarao sam s Antunom Karasom o kupu nacija i nismo dobili nikakav odgovor tko ide, a tko ne ide. U ponedjeljak je izbornik nazvao mog oca Zlatka i rekao da idem na kup nacija u Bugarsku i da se spremimo. Uzbuđeni, u utorak smo već rješavali kamper i dogovarali plan odlaska, no već navečer smo primili e-mail od prijatelja u kojem piše da ipak ne idem na kup nacija jer tamo putuje drugoplasirani Hrvoje, sin izbornika Antuna Karasa. Nismo mogli vjerovati što smo upravo pročitali. Otac je pokušavao zvati Karasa no nije se javljao. Pokušao je i sutradan no bez uspjeha. Kup nacija za mene je predstavljao jedno priznanje na ostvarene rezultate kroz cijelu sezonu i bio mi je nagrada za sav trud koji sam uložio.

Treba li Antun Karas, po tvom mišljenju, zbog ovog postupka biti smijenjen s funkcije zbog sukoba interesa? Hoćeš li se žaliti HMS-u ili nekoj drugoj instituciji?

Apsolutno, moto klub Požega Promet pisat će žalbu disciplinskom sudcu HMS- a i tražiti da se gospodina Karasa doživotno suspendiraju iz hrvatskog motosporta, da se takvo nešto ne ponovi nekom drugome.

Pored “šlaga na kraju”, ova motocross sezona prepuna je trzavica između HMS-a i hrvatskih klubova. Što je prema tvom mišljenu loše u hrvatskom motocrossu?

Ova sezona, kao i svaka dosad, nije prošla bez raznoraznih trzavica no ja se ne bavim politikom i ne ulazim u dublje teme oko toga jer svatko vuče na svoj mlin i dok se situacija ne promjeni uvijek će bit tih raznoraznih prepirki, nažalost na štetu vozača.

Matej Jaroš (MK Požega Promet)

Uspješno odvezao svoju 16 sezonu

Vratimo se malo natjecanjima. U MX-2 pokazao si da ti je mjesto isključivo na vrhu klase. Planiraš li se možda uskoro pridružiti Šipeku i Božiću u najjčoj MX Open klasi?

Dvije godine sam zaredom prvak države u dvije discipline u klasi MX 2 pa ću vjerovatno i nagodinu pokušati osvojiti i treći naslov, što bi mi donijelo zlatnu kacigu. Potom bih volio okušati se u najjačoj klasi, no vidjet ćemo kakav će biti dogovor između mene i obitelji.

Doživio i nekoliko padova tijekom sezone

Osim sjajnih rezultata, imao si ove godine i nekoliko  padova. Jeli boljelo? Dali nakon težeg pada ponekad ideš opreznije na skok?

Na utrci u Zaboku prilikom obilaska vozača za krug doživio sam neugodan pad koji me je dosta unazadio u smislu treniranja i forme. Nakon toga, u Rakovom Potoku imao sam najteži pad ove sezone kada mi je na doskoku nizbrdo prednji kraj jednostavno potonuo i letio sam preko volana. Ustao sam i uhvatio se za ruku koja je jako boljela i primjetio da je felga na mom Kawasakiju doslovno pukla te nisam nikako mogao nastaviti utrku. Drugu vožnju odradio sam na drugom motociklu i pod velikim bolovima u ruci uspio doći do vrijednih bodova koji su mi u konačnici donijeli naslov. Inače, nakon svakog pada pokušavam se ustati što prije i vratiti na motor te nakon kruga ili dva opet voziti brzo ako je to u mogućnosti.

U Pakracu pobijedio i Šipeka (br.12)

Koja ti je najdraža staza u Hrvatskoj?

Najdraža staza u Hrvatskoj mi je Pakrac, jer sam ondje ove godine u drugoj vožnji dobio čak i Nenada Šipeka. Tu bih još izdvojio Jastrebarsko i Savski marof jer volim staze koje imaju duge nizbrdice na kojima se vidi tko ima petlje stisnuti gas.

Prepoznatljiv po zelenom Kawasakiju i atraktivnom broju

 

S kojim motociklom nastupaš?

Ove sezone nastupam s novim Kawasakijem KX 250 F koji me je fantastično služio, iako sam u cijeloj sezoni napravio svega 35 radnih sati, a odvezao čak 16 utrka gdje se prosječno napravi sat do sat i pol rada motora. Nagodinu također ostajem na Kawasakiju, a ovisno od sponzora vidjet ćemo hoće li biti isti motor ili novi model 2012.

Tko ti održava motocikl i koliko je često potrebno “šarafljenje”?

Motor mi održava otac koji se brine oko svih izmjena ulja i ostalih servisa. Najčešće treba mijenjati ulje koje se mijenja nakon svakih 7 radnih sati, tu se ujedno promjeni i uljni filter svakih sedam ili svakih drugih ovisno o filteru. Servis još nisam radio ali na nekih 50 –ak sati bi trebalo pregledati sve da se vidi u kakvom je stanju.

U predstartu

Kako financijski podnosiš bavljenje ovim skupim sportom. Imaju li sponzori sluha za motocross?

Financijski jako teško, moja obitelj doslovno sve financira i daju zadnju kunu za mene. Sponzora baš i nema previše ali evo, iskoristio bih priliku pa se zahvalio onima koji su mi pomogli ove sezone: AGROTEHINKA, PROMET, AUTOSPRINT PNEUMATIK PEIĆ, FITNESS KLUB MARIO, CITROEN RADIĆ.

Koliko jednog početnika koštaju počeci bavljenja motocrossom, primjerice za nastup u B-lizi?

Po mojoj procijeni vozača početnika sezona bi mogla koštati oko 60-ak tisuća kuna ako se u obzir uzme da si kupi nekakav polovni motor i polovnu opremu te ode na sve utrke prvenstva Hrvatske.

Kako je počela tvoja motocross priča?

Moj otac je vozio motocross i ja sam dok sam bio još mali rekao da bih želio voziti. Otac mi je na to odgovorio da kad naučim vozit bicikl bez pomoćnih kotača da ću onda dobiti motor. Nakon toga sam doslovce danonoćno vjesio na biciklu dok nisam savladao vožnju bez pomoćnih točkova i za 5 rođendan sam dobio PW 50 na poklon. Tako sam 1995.godine počeo svoju motocross karijeru te sam odmah te sezone postao i najmlađi prvak Hrvatske s nepunih 6 godina.

Tko ti je vozački uzor u motocrossu?

Vozački uzor mi je Ryan Villopoto jer kao prvo vozi Kawasakija i odan je tom motoru, a kao drugo ima sve kvalitete najboljeg vozača svijeta što je i potvrdio ove godine u svima natjecanjima.

Jarošev vozački uzor - svjetski motocross prvak Ryan Villopoto

Motocross je fizički zahtjevan sport. Koliko često treniraš i što sve tvoj trening sadržava?
Heh, ne bi bilo baš najbolje da otkrijem sve o svom treningu jer nitko ne govori koliko često trenira. Mogu reći da je trčanje broj jedan te trčim svaki dan i svaki dan sam u teretani. Na motor idem kad mi je to potrebno.

Čime se još baviš u životu?
Krenuo sam na fax no zbog privatnih problema sam odustao. Trenutno tražim nekakav posao koji bio mogao raditi i nastaviti se baviti istovremeno motocrossom. Izlazim kad stignem jer zbog brojnih utrka nemam baš vremena ali ne žalim se.

Europske utrke?

Nastupao sam vani puno puta dosad no imao sam dosta pehova i rezultati nisu baš bili nešto. Ove godine na utrci EP u Kozarevcu sam u prvoj vožnji osvojio vrlo dobro 7 mjesto sa zaostatkom od 36 sekundi za vodeći što je dobra rezultat s obzirom da je to klasa open a ja vozim sa standardnim motorom od 250 kubika. Nadam se da ću u narednim godinama, ako bude nešto novaca nastupiti na više utrka Prvenstva Europe i pokušati napraviti što bolji rezultat.