Nema boljeg početka od povratka intervjuima s vozačima od predstavljanja onih čije vrijeme tek dolazi. Jedan od najboljih „primjeraka te vrste“ je svakako Marin Božićević.  Ovaj dvadesetčetverogodišnji mladić iz Rijeke već je u svojoj prvoj pravoj sezoni proglašen najuspješnijim juniorom. Nakon vjerojatno najgore sezone koju pamti ovaj sport, razgovarala sam s ovim simpatićnim dečkom koji oduševljava finim odgojem te u kombinaciji sa posvećenosti i skromnosti nadilazi generaciju.

2019. Postao sam juniorskim prvakom Formule driver, završio kao trećeplasirani u klasi te na kronometru na Grobniku ostvario 2. mjesto generalnog plasmana, uz juniorsku pobjedu u Zagrebu te 2. mjesto u svojoj klasi u velikoj konkurenciji. Sve to mi je donijelo veliku čast da budem proglašen juniorom sezone na svečanosti u Zagrebu.

Na proglašenju sezone 2019. Marin kao najuspješniji junior

Nakon izvrsne debitantske sezone uslijedila je Covid-19 sezona 2020, – ne ponovila se nikada

Ova godina 2020. je bila dosta oskudna natjecanjima ali bi definitivno izdvojio prvi nastup na brdskoj utrci i to na onoj najvećoj u Buzetu i 3. mjesto klase A7.

Čime se Marin bavi kad ne vozi utrke?

Studiram strojarstvo na Tehničkom fakultetu Rijeka, volim ići na pub kvizove, putovati i naravno izlasci.
Pratim širok spektar natjecanja što se automobilzima tiče, od ovih najjačih natjecanja poput WRC, formule 1, utrke izdržljivosti (WEC), WTCC, BTCC pa tako i regionalna natjecanja u reliju, brdskim utrkama itdOsim utrka bavio sam se atletikom dugo godina i čak bio u kadetskoj reprezentaciji Hrvatske, ali oduvijek je tu bila ljubav prema autosportu i bilo je samo pitanje trenutka i prilike kada ću ući u taj svijet kao natjecatelj.

Tata Vlado – zaslužan za vrhunski pripremljen auto i najveća podrška

Iako je potomak jedne od najtrofejnijih ako ne i najtrofejnije obitelji Hr autosporta (za točan podatak trebamo zaviriti u enciklopediju – čitaj pitati Miru Krpana) – mame Luise i tate Vlade Božićevića, Marin je skroman  i gradi svoj put u automobilizmu, uz pomoć ali ne na slavi obiteljskog imena.

Što se tiče moje obitelji, nikad to nisam smatrao nekim pritiskom, možda samo na prvom nastupu kada nisam imao pojma dali se ja uopće mogu natjecati protiv ostalih, ali mogu reć da su savjeti i iskustvo oca i majke nešto šta mi je uvelike olakšalo ulazak u autosport, jer puno je lakše kada imaš nekoga ko će ti pokazati put i kako se ponašati i na šta obratiti pažnju.


Marin u najmlađim danima pored trofejnog Autobianchija mame Luise

Prilikom tvojeg pojavljivanja na prvom natjecanju svi smo primjetili vrhunski pripremljen autić..

Auto kompletno priprema moj otac Vlado, ja mu pomažem više oko logistike te gdje god i koliko god mogu ali on većinu toga voli sve sam da bude siguran da je sve kako treba. Moram što se toga tiče istaknuti da otkad sam počeo voziti, niti jednog većeg mehaničkog ili bilo kakvog problema na autu nije bilo.


Koja ti je najdraža disciplina, i koje su ti želje u budućnosti?
Dosad sam nastupio u kronometru, osv-u, formuli driver i na brdskim utrkama. Svaka je na svoj način posebna i meni je svaka utrka draga. Kod kronometra i osv-a treba biti tehnički točan i znati dobro i spretno kontrolirati auto, dok su brdske utrke i formula driver dosta slične i one se odvijaju na puno većim brzinama pa je dosta bitno biti miran na volanu i što tečnije odvoziti stazu te pogoditi putanje.
Trenutno mi je najdraže brdo s obzirom da sam vozio najbolje od najboljeg (Buzet), al definitivno se veselim svakoj disciplini. U budućnosti bi volio probati rally koji je vjerujem svima san jednog dana voziti, no vidjet ćemo kako će se stvari odvijati i da li bi se mogao uskoro ostvariti.

Iduće sezone se prvenstveno nadam da će koronavirus konačno malo “olabaviti” da se možemo vratiti utrkama kakve poznajemo, uz gledatelje, više utrka u sezoni itd. No ono što je sigurno, nastaviti ću sa disciplinama koje sam dosad vozio uz malo veći naglasak na brdo i formula driver.
Što se auta tiče ostajem u Peugeotu 106 koji je sada već na jednoj dobroj razini, no uvijek težimo ka boljem i siguran sam da će za sljedeću sezonu biti par nadogradnji za njega.

Ne kaže se valjda uzalud da “krv nije voda”

Svi se vozači žale na slabu popračenost sa strane medija, koje je tvoje mišljenje o tome?
Mislim da uz cijelu ovu krizu oko virusa ipak stižu uzbudljiva vremena za autosport, na čelu sa dolaskom WRC-a u Hrvatsku te se nadam da će se u javnosti povećati interes za autosport te će biti dodatno popraćen što se medija tiče, uz ove trenutne koji rade izvrstan posao. Ja bih se još uvijek nazvao početnikom i novakom što se natjecateljskog djela tiče i nemislim odlaziti iz toga dokle god budem mogao i mogućnosti na to budu dopuštale, svako natjecanje i svaku sezonu ću iskoristiti za rast i da budem što bolji u tome što radim.


Automobilzam je za tebe sport ili hobi?
Za automobilizam bi rekao da je itekako sport jer treba se itekako fizički pripremiti, kako za tehničke discipline di ima puno “motanja” tako i za discipline kao što su rally ili krug di se dugo vremena sjedi u autu i kondicija igra veliku ulogu da se ostane na visokoj razini i koncentraciji. Kad ti je nešto tako veliki dio života nemožeš ga više smatrat hobijem.

Koji su tvoji uzori u sportu?

Kao najveći uzor bi mi bili moji roditelji uz čije sam vožnje i natjecanja odrastao i sve šta sam naučio sam naučio od njih, uz njih bi istaknuo velikane čijim se majstorijama divim poput Senne, Loeba i Kankkunena.


Za kraj..želiš li izdvojiti ili zahvaliti nekome..

 Veliki je broj ljudi koji mi pomažu u ovoj priči, bez kojih također od ovoga nebi bilo ništa. Tu su moja obitelj i prijatelji koji su mi velika moralna i logistička podrška, svako na svoj način pridonosi kako bi na natjecanju sve bilo kako treba i maksimalno pripremljeno. Tu su naravno sponzori i prijatelji, kojima sam beskrajno zahvalan što pomažu oko financijskog dijela bez kojeg se u našem sportu nemože i drago mi je kada mogu opravdati njihov trud i ulaganje dobrim rezultatom i nadam se da su tada i oni svi zadovoljni i da shvate da je ipak vrijedilo. Nadam se da će se takva suradnja i dalje nastaviti prema sve boljim i uspješnijim rezultatima.

Nadamo se i mi Marine i želimo ti još puno uspješnih sezona…