Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Razgovarali smo s mladim zagrebačkim vozačem Goranom Sertićem, članom kluba Fridge racing, čiji je ujedno i osnivač. Zajedno sa suvozačem Bojanom Ciglenečkim hrabro korača u domaći i inozemni rally svijet. Svojim atraktivnim Renault Cliom Sport Sertić se okušao u brojnim automobilskim disciplinama i do danas postigao vrlo dobre rezultate…

Kako i kad je počela tvoja automobilistička priča?

Prije šest godina kada me susjed Zvonko Agreš, koji je davnih godina vozio Yu-rallye, progurao na jedno klupsko natjecanje AMD Zanatlije. Bio je OAR koji sam vozio sa bratićevom Kiom Pride. Potpuno sam bio izgubljen među čunjevima: sad gas, sad koči, pazi na crtu, ruši ovaj čunj, tu se okreni, pa sad u rikverc… Da me netko ozbiljno pitao što ja tamo radim, ne bih imao pojma što da mu kažem. Ali na kraju, uz svu zbunjenost nisam bio ni zadnji ni prvi, čak nešto iznad sredine. Tako da je tu interes počeo s idejom: “Ako nisam bio zadnji s ovim autom i s takvim neznanjem o vožnji i autima, tu valjda ima nečega!” Oduvijek je u meni postojala ljubav prema automobilima, prvenstveno su motori bili u pitanju, no na kraju je autosport prevladao. Tako nakon svega toga sam došao na još koje natjecanje s maminim autom i isprobavao sve i svašta! Tu je bilo i smijeha i gluposti, ali s vremenom sam pohvatao o čemu se tu radi, te je slijedeće sezone došao Bianchi Abarth. Eto tako je počela afera ispijanja živaca mojim roditeljima!

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Okušao si se u nekoliko automobilističkih disciplina. Koja ti najviše “leži”?

Pa za sad nisam probao samo autocross i kronometar, ali mislim da će se i to promijeniti uskoro! Za sad mi brdo najviše leži jer sam najviše truda i vremena posvetio toj disciplini. Prva ljubav je i uvijek će biti rally. I tome sad težimo, a vidjet ćemo što sutra donosi.

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Osim u hrvatskim utrkama, nastupao si i vani. Kakvo je to za tebe iskustvo bilo?

Inozemne utrke su doživljaj za sebe, to je uvijek nešto novo. Iskustva su dosad bila pozitivna i ne mogu reći da mi se igdje išta zamjerilo. Ali velike su razlike gdje je to “vani”. Uvelike se razlikuju utrke sa Balkana (Srbija, Bosna, Makedonija…) od europskih (Češka, Austrija, Slovenija…). Slobodno bih rekao da što se tiče Balkana, da smo svagdje bili prihvaćeni i dočekani s maksimalnom ljubaznošću te sam se vrlo ugodno iznenadio koliko su ljudi topli i pristupačni, iako organizacije utrka nisu bile na nekoj europskoj razini. Dok recimo Češka i Austrija, kulturni ljudi, bez premca, ali sve se samo vrti oko protokola. Zna se kada se što obavlja, nema kašnjenja sve je unaprijed određeno, organizirano i izvedeno. Svaki propust ili problem koji se dogodi, sanira se u najkraćem mogućem roku. To je ono što obožavam kod europskih utrka.

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Koja od dosadašnjih utrka ti je posebno u sjećanju?

Uf, to bi bio IRC Rally Barum! Definitivno najteža utrka koju sam do sada odvozio, a vjerujem da je i mom suvozaču Bojanu Ciglenečkom. Uzevši u obzir da sam se našao u automobilu u kojeg nikad prije nisam sjeo, to mi je bio prvi rally u životu, a glasi kao najteži rally u Europi. Em što smo bili izgubljeni u svakom trenu, pokušavali shvatit gdje i kad što treba ići, u hodu se upoznavali s autom, s protokolom! To je bilo iskustvo života. Da nismo imali toliko dobru i kvalitetnu ekipu oko sebe, ne znam da li bi došli do kraja, da li bi uopće našli verifikaciju. Stoga se ovim putem moram zahvaliti Mati Šebalju i Nenadu Lončariću na svoj ukazanoj pomoći!

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Tvoj automobil je vrlo atraktivan među gledateljima, ali među kolegama vozačima. Opiši nam ga ukratko.

Dosta o meni, pričajmo malo o mom autu! Moj automobil je Renault Clio R3 s MAXI motorom. Atraktivan je vjerujem zbog dizajna za gledatelje te njegovog veoma istančanog zvuka. Dizajn se bazira na ledu i snijegu te mom nadimku Fridge (frižider) koji datira iz davnih mladih i ludih dana. A Clio kao R3 auto je jedini takav u RH i to je zapravo Kit Car grupe R. Znači tvornički auto koji se sastavlja kao lego kockice. Karoserija dolazi sa roll-barom tvornički zavarenim, elektronika je Magnetti Marelli, rađena posebno za te automobile, te najbitniji dio automobila vjerujem da je mjenjač, SADEV sekvencionalni sa šest brzina te LSD-om. Još je puno tu mehanički detalja koji čine taj auto toliko kvalitetnim, ali možemo tako u nedogled.

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing) FOTO: Mitja Šolar

Planovi za predstojeću automobilističku sezonu? Gdje sve kaniš nastupati?

Puno je planova za sezonu, ali to su još samo planovi. Trenutno se preciziramo na PH brda, te PH rallya. Još ako će biti mogućnosti posjetiti ćemo zemlje Balkana radi Renault Sporta i reklame. Trudimo se dosta toga podignuti na razinu više, da to bude ozbiljno natjecanje, ali kao i svima sredstva su ta koja sprječavaju neki veliki napredak. Što se mene tiče, konstantno se trudim ovaj svima nama drag sport približiti mladima, objasniti im da to nije toliko opasno, da za neki početak i isprobavanje nije potrebno 10 tisuća eura te da tko god želi i ima mogućnost “maznuti” mami auto, može doći na jednu od slalom, OAR ili kronometar utrka te isprobati svoje mogućnosti. Trenutno to radim kroz poznanstva, socijalne mreže te interneta, jer, da opet naglasim, sredstva su ta koja sprječavaju išta više.

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Nedavno si osnovao auto klub “Fridge racing”. Koji su ciljevi kluba i planirate li se u skoro vrijeme upustiti i u organizaciju nekog natjecanja?

Ciljevi kluba su približiti autosport mladima i omogućiti im da se okušaju u njemu. Pružiti mladima priliku da se natječu te da maknu opasne utrke po cestama na staze. Ako se već voziš brzo, vozi se po stazi, nemoj ugrožavati druge. Te naravno, natjecati se i probati nešto napraviti u HR autosportu. Ne mogu reći da planiramo organizirati nešto, ali da postoje želje i ambicije, postoje. Kako će se to razvijati i što bi se moglo napraviti, to će samo vrijeme pokazati.

Hrvatski autosport je nedvojbeno u krizi. Što smatraš glavnim problemom te što bi po tvom mišljenju donijelo napredak u njegovom razvoju?

Glavni problem? Pa čak bih se usudio reći nezainteresiranost publike. Nogomet, košarka, tenis i odnedavno hokej se prodaju, jer ima gledatelja. Znači dok ima potražnje ima i ponude, a kad nema potražnje, treba je stvoriti! Kako? Ne pitajte mene, treba pitati čovjeka koji radi marketing Medveščaku, jer je taj čovjek očito genijalac. Kada bi bilo ljudi koji to prate i gledaju (bez daljnjega da autosport ima svoju publiku ali i dalje je to relativno mali broj), bilo bi ostaloga. Da ljudi to žele gledati, televizija bi prenosila, da televizija prenosi, došli bi i sponzori. Eto, to je samo moje mišljenje. Vjerujem da je tu još mnogo drugih situacija na koje vrijedi obratiti pažnju, ali u dublju polemiku ne bih želio ulaziti.

Goran Sertić Fridge (AK Fridge racing)

Osim automobilizmom, čime se još baviš?

Odnedavno se bavim prodajom Renault Sport Competition dijelova za područje Slovenije, Hrvatske i ex-Yu zemalja. To je bio projekt na kojem smo radili godinu dana i napokon je uspio. Na prvom mjestu mi je fakultet ekonomije koji trenutno pohađam u Zagrebu. Svoje slobodno vrijeme provodim sa roditeljima planirajući napredak u trkama, te sa curom Vanjom i prijateljima. Svi oni su mi velika podrška u svemu ovome te sam im zahvalan na tome. I naravno tu je moj dragi pas Ull, kojeg vjerujem je većina ljudi sa utrka imala priliku upoznati.