Formula 2000 Renault

Za upravljačem Formule 2000 lov na državni naslov - Dino Butorac (foto Alex)

Utrke na brdskim stazama stigle su do polovine kalendara sezone Hrvatskog auto i karting saveza. Za nama su tri utrke – Skradin, Malačka i kultna Učka, na kojima su zapaženu ulogu imali neki mladi lavovi. Očekivano je s dvije pobjede u kategoriji I u vodstvu mladi Riječanin Siniša Krainc, prošle godine najuspješniji hrvatski automobilist uopće. Uz njega pažnju privlači i 21-godišnji Sinišin sugrađanin, samo sa sušačke strane Rječine – Dino Butorac. Donedavno su bili klupski kolege, sada su u dvije suparničke ekipe. Butorac se lani vratio nizom naslova prvaka u grupi N, a ove se sezone upustio u novu avanturu, nastupe u kategoriji II sportskih automobila, u formuli. I nije pogriješio.

Atraktivni nastupi mladog riječkog asa u Formuli Renault 2000 (foto: M.Krpan)

Atraktivni nastupi mladog riječkog asa u Formuli Renault 2000 (foto: M.Krpan)

– Lani sam zaključio jedan svoj automobilistički ciklus. Postao sam državni prvak grupe N, pobjednik klase N3, pobjednik Međunarodnog prvenstva Hrvatske u grupi N, pa se moralo krenuti u neku novu avanturu. Odlučili smo se za povratak u formulu, koja je dvije godine stajala u garaži. Želio sam se oprobati u jednom novom miljeu. Od ožujka je krenuo pakleni ritam treninga. Odabrali smo grobničku stazu, gotovo svakodnevno nizao sam krug za krugom. Odradio sam oko 1.300 kilometara treninga po grubom grobničkom asfaltu, što znači blizu 300 krugova. Mnogi su se pitali zašto treniram na krugu, a planiram nastupati na brdskim stazama. Morao sam se poslije dvije godine ponovo sroditi sa svojom  formulom “Renault 2000” da bih uopće mogao startati u novu brdsku sezonu i to se pokazalo dobrim, kaže Dino.

AK Matulji racing

Butorčev bolid raspolaže sa 197 konja, težak je 470 kg, a dostiže 190 km/h (foto Alex)

S obzirom na odgodu početka domaće sezone prvi je nastup neplanirano uslijedio u Rechbergu, u Austriji. Na utrci Prvenstva Europe Butorac ostvario je vrhunski rezultat, osvojio je deseto mjesto grupe D, E2-SS u kojoj se našlo čak osam prvoplasiranih ukupnog poretka. Među 148 vozača Dino je bio 28., a pobjeda klase SS2000 izmakla mu je za neznatnih 198 tisućinki.

Tri vrhunska formulaša: Laszlo Szasz, Dino Butorac, Niko Pulić

Tri vrhunska formulaša: Laszlo Szasz, Dino Butorac, Niko Pulić (foto M.Krpan)

– Bilo je više nego dobro, što više neočekivano uspješno u jakoj europskoj konkurenciji. Slijedio je potom domaći izazov – otvorenje sezone u Skradinu. Ne treba smetnuti s uma da sam se upustio u borbu s aktualnim dvostrukim prvakom kategorije II, najtrofejnijim hrvatskim automobilistom Nikom Pulićem. Na treninzima sam vozio brže od rekorda, na kraju sam bio drugi. Isto sam ponovio i na Malački, kaže Dino.

Dino Butorac (Ak Matulji Racing)

Najbrži na Učki - Dino Butorac (Ak Matulji Racing)

I onda stiže nastup na “domaćoj” stazi i – treća sreća! Od jutarnjih treninga sve je išlo po planu. Dino Butorac izvrsnim je vožnjama na kvarnerskoj strani padina Učke deklasirao konkurenciju. Ne samo da je bio brži od Pulića, već i od poznatog europskog asa Mađara Laszla Szasa, lovca na rekorde europskih staza, a ove sezone pobjednika u međunarodnoj konkurenciji na dvije hrvatske brdske utrke. Dino Butorac postao je tako svojevrsna senzacija prvenstva. A kako je sve zapravo sve počelo? Svoje prve natjecateljske kilometre Butorac je započeo u sklopu Prvenstva Hrvatske 2006. godine.

Dino Butorac, AK Matulji racing

Povratnički nastup u Rapcu 2010. godine (foto K. Tadijić)

– Automobilima sam okružen od malih nogu i oduvijek su me privlačili. Pored ljubavi prema auto sportu danas sam i profesionalno vezan uz obiteljsku tvrtku koju je otac Robi začeo 1993. i već je niz godina koncesionar uglednih svjetskih marki automobila. Utrke su samo logičan nastavak davno započete priče. Nisam imao niti 16 godina kada sam ušao u automobilizam, ali to nije bila nikakva prepreka. Zahvaljujući ocu i obiteljskom poslu pružila mi se mogućnost odmah sjesti u vrhunski pripremljen Renault Clio što je bila prednost da se kompenzira moje neiskustvo i mladost, a krene k jednom novom životnom i sportskom ciklusu, prisjeća se svojih početaka danas jedan od najboljih i najperspektivnijih hrvatskih automobilista.

Lani sam zaključio jedan svoj automobilistički ciklus. Postao sam državni prvak grupe N, pobjednik klase N3… Krenuo sam u novu avanturu. Odlučili smo se za povratak u formulu, koja je dvije godine stajala u garaži, kaže Dino

Dino Butorac

Sportaš godine u općini Matulji (foto: Marin Aničić/Novi list)

Dinov veliki nedostatak u samom startu bila je vozačka dozvola.Nije mogao samostalno upoznavati staze, uvijek ga je netko iz ekipe morao voziti po stazi prije utrka. Staze su snimane i potom analizirane. Često su se cijele staze propješačile, analizirali su se zavoji, provjeravala kvaliteta asfalta. Njegovi treninzi bili su pješačenje stazom i virtualna vožnja pred video snimkom.

Dino Butorac (foto: arhiva M.Krpan)

– Konačno je stigla i prva utrka na kojoj sam startao, s kojom sam bio i više nego zadovoljan. Osvojio sam peto mjesto grupe N. I tako je sve počelo. Pri kraju prve sezone domaćeg prvenstva, tijekom koje sam i dva puta gostovao u Sloveniji sakupljajući iskustvo, stiglo je i prvo postolje. Na utrci “Sljeme na Kleku” osvojio sam treće mjesto. Već slijedeći nastup u Limskom kanalu ista priča, da bih svoju prvu sezonu okončao drugim mjestom u Rapcu, kazuje Butorac. Te prve natjecateljske sezone uz deseto mjesto “generalke” osvaja i osmo mjesto u grupi N. Za početnika bez vozačke dozvole bilo je to više od uspjeha iako je imao sjajnu prateću ekipu.

Prije četiri godine Dino Butorac i “RB auto racing team” nastupali su u kružnim i brdskim utrkama. Vozio je 17 utrka, uključujući četiri inozemna nastupa. U austrijskom Rechbergu osvojio je i prve europske bodove za upravljačem “Renaulta Clio RS”.

– Rezultati su bili i više no dobri. Bili smo zadovoljni. Inozemni nastupi koji su bili bodovani za PE svrstali su me na 25. mjesto što je za mene bio značajan uspjeh. Onaj bitniji ostvario sam na domaćim stazama. Domaću sezonu zaključio sam kao viceprvak grupe N i drugoplasirani klase N3, zasigurno jedne od najkonkurentnijih klasa u nas. Uz to postao sam državnim prvakom Hrvatske na kružnim stazama u grupi N. Kao člana današnjeg “Matulja racing” Općina Matulji proglasila me najboljim sportašem za 2007. godinu, dodaje Dino, zahvalan klubu na čijem je čelu Siniša Sinčić. Nakon dvije godine turneje najpoznatijim stazama starog kontinenta, u obitelji je odlučeno da je vrijeme za povratak na domaće staze.

– Moj povratak lani bio je i više nego uspješan. Pamtit ću otvorenje sezone u Rapcu. Pomalo neočekivano stigao sam do dvije pobjede, u klasi N3, ali i grupi N. Naizgled, bio je to samo trenutni “bljesak”. No, nastavio sam niz i isto ponovio u Skradinu, jednoj od meni dražih staza, potom i na Malački. Sezonu sam u okončao sa šest pobjeda osam nastupa. Izvrsno pripremljeni “Clio RS” pokazao se bržim od ostalih, ali očito sam i ja bio iskusniji, spremniji,ozbiljniji. Ne zavaravam se sadašnjim rezultatima. Za suparnika imam Niku Pulića, najuspješnijeg hrvatskog automobilista, koji je 4. srpnja proslavio 30. godišnjicu bavljenja automobilizmom, zaključuje Dino Butorac.

Buzet najdraži

– Od domaćih staza i utrka nadraži mi je Buzet. Upravo na toj utrci prošle godine osigurao sam naslov prvaka. Osjećam Istru dok vozim, u Buzetu sam kao kod kuće. To je nešto posebno – ocjenjuje hrvatski oktanski biser buzetsku europsku utrku i ambijent.

I dodaje: – Moramo biti svjesni situacije i okruženja u kojem živimo. S obzirom na to hrvatski auto sport dovoljno dobro funkcionira. Svakom, i mlađem od mene, poruka da volja, trud, ljubav, odricanje, želja za uspjehom mora prevladati. Nikako ne odustati od zacrtanih ciljeva. Bol i razočarenje su trenutačni, a pobjeda je vječna. Uspjeh dođe kad, tad.

Dino u brojkama

  • 5. mjesto osvojeno u prvom nastupu u grupi N (Karlobag brdo 2006.)
  • 6 sezona član AK Matulji racing
  • 3 naslova prvaka Hrvatske (kružne staze 2007., grupa N i klasa N3 2010.)
  • 1 naslov viceprvaka Hrvatske na brdu u grupi N i klasi N3.
  • 1 pobjeda u “generalki” na međunarodnoj brdskoj utrci Učka 2011.
  • 1 automobil koji obožava: Renault Megane RS