foto1 (1)

Kako i kada je počela tvoja motociklisticka priča?

Karijera je započela prije 6 godina, točnije 2007. Tijekom 2006. vozio sam cestovnu Yamahu R6. Jednom prilikom zaputili smo se na stazu u Novi Marof na kojoj sam napravio par krugova.Već tada sam shvatio da je staza puno ljepša i sigurnija od vožnje i divljanja po gradu. Sljedeće godine po prvi puta smo napravili testiranje na Grobniku. Nakon prvog kontakta sa pravom pistom znao sam da je počela moja moto karijera.

Koji motor trenutno voziš?

Trenutno vozim Yamahu R1 iz 2009. sa 163 ks. Motor je pripremljen za klasu Stock 1000 u kojoj nisu dopuštene velike preinake. Mašina je potpuno orginalna dok su auspuh, elektronika i ovjes poboljšani u odnosu na serijski motor.

Kako se pripremaš za utrke?

Preko zime sam najviše u teretani, radim većinom kondicijske treninge. Na masi ipakl malo manje jer mi vozači moramo biti lagani, svaka kila je bitna pogotovo kod slabijih motora. Preko ljeta uglavnom vozim bicikl, napravim 40-ak km dnevno ili vozim stajaći jet-ski.

Imao si nekoliko padova ove godine, sve u svemu kako je prošla sezona?

Nazalost ove godine je bilo sve ukupno 4 pada, na sreću bez ozbiljnijih posljedica. Prvi pad je bio krajem ožujka na stazi Novi Marof. Bilo je jako hladno, gume su se jako brzo hladile i nakon 6 krugova sam pao. Ozljedio sam koljeno tako da sam morao mjesec dana pauzirat sa treninzima. Prva utrka se je odrzala u Italiji na stazi Adria. Tog vikenda sam imao mali pad no utrku sam zavrsio na 1 mjestu. Sljedeca utrka je bila u Madarskoj, Panonniaring.Tu smo imali peh,prvi dan mi se je desio kvar na mjenjaču, no srećom uskočio je moj sponzor iz Slovačke. Sa posuđenom mašinom pobjedio sam na obadvije utrke. Na Grobniku sam u lipnju ostao bez bodova. Imali smo malih problema ali smo uspjeli složiti motor do utrke.  Na utrci sam nažalost pao i ostao bez bodova. Utrka koju sam s nestrpljenjem dočekao biliu su Križevci, utrka sa vrlo skliskim asfaltom. Pošto je se utrka vozi po gradskim cestama, treninzi i utrka održavaju se  u jednom danu što je po mojem mišljunju vrlo uzbudljivo i puno napetije, kako za nas tako i za gledatelje. Startao sam sa druge pozicije ali sam odmah nakon starta poveo utrku i do cilja zadržao poziciju. Moja posljednja utrka održala se na Grobniku. Odvožene su dvije utrke, osvojio sam jedno 2.mjesto i jedno 1. mjesto. Odličnim rezultatima na Grobniku osigurao sam prvo mjesto u ukupnom poretku prvenstva Hrvatske tako da na zadnjoj utrci nisam morao nastupati. Sve u svemu, jako sam zadovoljan sezonom.

dampa(1)

U usporedbi s PH, vani je konkurencija je puno jača, većina vodećih voze Bmw. Dali je tvoj motor konkurentan?

Da, konkurencija je puno jača vani nego u našem prvenstvu. Gotovo svi natjecatelji voze BMW motore.  Moja Yamaha je slabija  40-ak ks u odnosu na Bmw, što je jako velika razlika. Na pravcima najviše gubim, brži su od mene za par dužina motora te ih po zavojima moram loviti što je i rezultiralo nekoliko padova ove sezone jer cijelo vrijeme vozim na granici.

Najdraža staza na kojoj si nastupio i zašto?

Definitivno Brno u Češkoj. Staza je tehnicčki zahtjevna ali dosta je široka u odnosu na druge staze. Ima jako puno visinskih razlika tako da je i to jedan od faktora zašto je zahtjevnija od ostalih. Jednostavno meni je fantastična.

Kako financiraš utrke?

Imam nekoliko sponzora koji me prate posljednjih godina i kojima sam jako zahvalan, ali se kao i većina uglavnom financiram iz vlastitog budžeta

Što misliš koji je razlog nezainteresiranosti sponzora za motociklizam?

Po meni je glavni razlog medijska nezainteresiranost. Puno ljudi uopće ne zna da se voze utrke na Grobniku. Samo da se malo više pokrene,  raširi vijest po medijima, poprati koje moto događanje bilo bi više gledatelja, a samim time i sponzora.

Da li česte promjene u vodstvu HMS-a utječu pozitivno ili negativno na razvoj ovog sporta u RH?

Definitivnio negativno. Od kada sam ja u ovom sportu nije se ništa promjenilo. Svaka vlast puno toga obeća ali se na kraju ništa ne promjeni i svi gledaju samo osobne interese.

Imaš li uzora?

Naravno. Kao kao mali sam gledao kako vozi, kako prelazi i pobjeđuje druge vozače i to je sve izgledalo kao da sa lakocom radi- The Doctor, Valentino Rossi

Planovi za sljedeću sezonu?

Kako sada stvari stoje zbog financija ću voziti samo domaće utrke. Po nekim informacijama prvenstvo bi se trebalo održavati samo unutar Hrvatske i nebi se vozilo po stranim stazama kao do sada. Mislim da to i nije loša ideja s obzirom da je recesija i da nas je svake godine sve manje i manje. Mislim da se sa smanjenjem troškova može nešto napraviti.

dampa (2)