Mario Ščetko pobjednik je prve street race utrke sezone 2012., koja se proteklog vikenda, u organizaciji zajednice „401 street race“ iz Žminja, održala na sportskom aerodromu na Grobniku. Bogat program, velik broj natjecatelja, nekoliko tisuća gledatelja i predivno toplo vrijeme bili su jamac za savršen oktanski dan. Na koncu, proglašen je i apsolutni pobjednik eliminacijskih vožnji na četvrtinu milje. Ščetkov bijeli Golf uparen s dva VR6 agregata i potpomognut nitrom, snažan oko 1300 KS, bio je prebrz za ostatak oktanskog društva.
-Zadovoljan sam pobjedom koja je, moram priznati, stigla očekivano. Čak smatram da sam mogao i bolje vrijeme postići, no imao sam problema s automobilom, kratko nam je nakon proglašenja izjavio Ščetko.
Iako je slovio za favorita i pomalo razočarao publiku svojim neizlaskom na stazu, „šerif“ Edvard Galić ima je problema s mjenjačem, karburatorima i trakcijom svog monstruoznog Malibua od preko tisuću konjskih snaga. Subotnje trening vožnje polučile su za njegove apetite i mogućnosti prilično loše vrijeme, stoga je odlučio ne nastupiti u nedjelju jer, kako kaže, nije imalo smisla bez mogućnosti za pobjedu.
Odličnu je vožnju prezentirao već legendarni Vice Bojko, koji je svojim nabrijanim Golfom druge generacije, snažnim 428 KS, u finalu brutalne klase 11 sek. pobijedio Vladu Moraveka U Opel Kadettu s V8 motorom (750 KS). Veliki pljesak publike dobila je i „žena za volanom“ – Slavica Obradović, stigavši u Moravekovom Kadettu do trećeg mjesta klase 12 sek. U finalu klase slavio je Andria Kumčić u Audiju S3, eliminiravši Tomislava Kreševca.
Osim uličnog utrkivanja, održala su se uobičajena natjecanja u glasnoći audio sistema, tzv. SPL natjecanje, odnosno db drag, u kojem je najviše decibela izmjereno u Fiat Pandi Stipana Cvitkovića – 157,2 db, što mu je donijelo pobjedu u najjačoj klasi „extreme“. U natjecanju najljepših automobila (street style) , apsolutnu naklonost sudaca dobio je vlasnik temeljito uređene Opel Calibre Dominik Bošnjak, koji je svoju ljubimicu uredio do najsitnijeg detalja, a potom joj osigurao i zavidne performanse te audio ozvučenje. Pobijedio je u najjačoj extreme klasi, ali odnio je i nagradu za „best of show“.
Zapaženo su prošli i team „Diplomacija“, Riječani koji su nastupili s nekoliko nagrađivanih automobila, no publici je, za razliku od strogih ali pravednih sudaca auto kluba Tuning Istra, najzanimljiviji bio otkačeni Yugo koji sliči na automobil za maškare, a inspiriran „rat tuning“ smjerom koji podrazumjeva hrđu, ekstremno nisko podvozje te maksimalnu domišljatost u kreiranju derutnosti.
Publiku su između vožnji zabavljale dvije “peračice” automobila u vrućem “sexy car wash” nastupu, potom freestyle motociklisti, vlasnici atraktivnih oldtimera koji su se međusobno nadmetali, ali i „nestašni dečko s Krka“ Lovo Badurina, koji je ovog puta predstavio svoj monstruozni karting odvezavši nekoliko puta djir po stazi. Predstavili su se ondje i trkači auto kluba Ri autosport te riječki studenti koji su osmislili RiTeh formulu kojom su planirali provesti se stazom, no ona je, nažalost otkazala poslušnost na samom startu.
Na koncu, zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu organizatora i velikom broju natjecatelja, ovogodišnja street race sezona zasjala je u punom sjaju. -Nakon niza godina organizacije 401 street racea u Žminju, velik izazov nam je bio doći na Grobnik i napraviti vrhunsku utrku. Upustili smo se u projekt hrabro, a velik broj publike nam je dokaz da smo u tome uspjeli, izjavio je predstavnik organizatora Davor Božac, najavivši pritom tradicionalno deveto izdanje žminjskog street racea početkom listopada.
No Comment