U konkurenciji 126 sudionika HAKS kupa formule driver pobjedu posljednje utrke odnio Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj), a Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport) trećim mjestom osigurao naslov pobjednika sezone

 

                       Mladi istarski automobilist, Lupoglavac Edi Kuharić, član Autokluba Opatija Motorsport, novi je pobjednik sezone HAKS Kupa formule driver, najpropulzivnije discipline domaćeg automobilističkog sporta. Njemu je u petom ovogodišnjem natjecanju bilo dovoljno treće mjesto ukupnog poretka da se bodovno izjednači s najvećim rivalom Pazinjaninom Marinom Poropatom (AK Istra racing team) koji je uoči završnog ogleda bilo vodeći. – Sve je počelo kad me je nazvao Bojan Juranić i pitao da li sam svjestan da ne mogu Poropata pobjediti na Grobniku sa svojim autom. Vrtilo mi se to po glavi ali nisam ni razmišljao o drugim opcijama dok mi on nije rekao da bi mu bilo drago kada bi nastupio sa njegovim Cliom. Ono što se dogodilo nakon toga učinilo je ovo natjecanje i sezonu za mene nezaboravnima. Osjećaj u vožnji je bio fenomenalan i stvarno sam guštao, a najviše ću pamtiti trenutaka kada je Ivan udario u ogradu i mislili smo da je gotovo dok se pored nas nije stvorio Denis Nišević koji je odmah rekao da će sve biti gotovo za 15-20 minuta. Bez razmišljanja je odustao od daljnjeg nastupa i počeo rasklapati svoje auto kako bi nama omogučio nastavak borbe. Hvala mu od srca na tome i hvala još jednom svima koji su bili uz mene..

Dobar posao na novom asfaltu sa moćnim strojem klupskog kolege odradio je Edi Kuharić (AK Opatija motorsport)/foto: Siniša Pšeničnik

 

Automotodrom Grobnik doživio je do sada neviđenu manifestaciju, uz rekordan broj automobilista u jednoj službenoj utrci sa čak 228 sudionika u četiri različite konkurencije. Njih 126 iz 35 klubova nastupalo je na „Formula driver Grobnik 2018.“ u HAKS Kupu, Prvenstvu Auto i karting lige Zapad HAKS-a i Prvenstvo Auto i karting saveza Istre, dok ih je 102 vozilo za nagradu organizatora pod jedinstvenim nazivom Prvenstvo Istarske rivijere. Organizator cjelodnevne manifestacije, koja je zbog velikog broja sudionika i prije samog početka „skraćena“ za jednu bodovnu vožnju, bili su Autoklub „Poreč Motorsport“ i AKORK „Skok racing 1993“, pred gotovo 1.500 gledatelja.

Pobjedu na Grobniku u konkurenciji HAKS kupa odnio je Hrvoje Belinić kojemu je ovo bila premijerna sezona u ovoj disciplini sa novim automobilom – Konačno mi se posložio vikend kakav sam želio i to se odmah pokazalo na rezultatu. Ovo je jedina staza ove discipline na kojoj sam prethodno već nastupio tako da mi nije trebala prilagodba kao na ostalim stazama u prvenstvu. Asfalt je odličan, staza prekrasna, konkurencija ogromna te je zadovoljstvo pobjedom zbog toga još veče. Čestitke konkurentima i vidimo se u novoj sezoni..

Nije bilo sreće na Grobniku – Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993)/foto:Andrea Rastowsky

Čak su četvorica vozača imali „matematičke“ izglede osvajanja naslova pobjednika sezone, da bi tehnički kvarovi uskratili to pravo, prvo Zagrepčaninu Vjekoslavu Čičku (AK Buzet Autosport) kojem uoči nastupa motor njegova „friziranog“ Fiata 500 jednostavno nije htio upaliti, a Donalda Milokanovića (AKORK Skok racing 1993) izdala poluosovina snažne „Zastave 750“ na polovici prve vožnje. Dvojica su ušla u završnu bitku za tron. Skoro pa da niti Kuharić nije nastupio. Naime, za ovu je prigodu posudio trofejni automobil brdskog državnog prvaka i klupskog kolege Bojana Juranića „Renault Clio Sport“, s kojim je trebao voziti i mlađi Ivan Juranić. No, njega je u izlasku na stazu zanijelo u ogradu, teže oštećen automobil uspjela je osposobiti brojna prateća ekipa, ali je Ivan popustio i bio samo podrška Kuhariću, izglednom kandidatu za naslov, kako bi isti ostao u klupskom okruženju. „Kapu“ treba skinuti i Denisu Niševiću (AK Župa Dubrovačka) koji je dozvolio poskidati dijelove sa svog „Megana“ kako bi složili, pokazat će se kasnije, pobjednički automobil.

Odlična sezona – Marino Poropat (AK Istra Racing Team)/foto:Siniša Pšeničnik

S najbolja dva vremene, u dvije vožnje, pobjednik grobničkog natjecanja je Zagrepčanin Hrvoje Belinić, član AK Pula-Rovinj, ostvarivši u „Renault Clio Cupu“ zbirno vrijeme 4:28,921 minut. Nepune četiri sekunde zaostao je Talijan Franco Giacomazzi (Lancia Delta Evo Proto), a treći je bio Edi Kuharić uz 7,137 sekundi slabijim vremenima. Marino Poropat morao je priznati „poraz“ u do sada najboljoj sezoni svoje kratke automobilističlke karijere, uz 4,5 sekunde viška od Kuharića. Ipak, na kraju su bodovno izjednačeni, ali prednost za naslov je Kuharićeva, zahvaljujući boljem plasmanu prvog natjecanja sezone održanog u Buzetu. Vrijedi istaknuti da je Kuharić do titule stigao bez pojedinačne pobjede, ali vrijedno skupljajući bodove. Iako je odustao u zadnjem nastupu, treće je mjesto ove godine zaaslužio Donald Milokanović, a do četvrtog se probio Hrvoje Belinić.

Marino Poropat je na koncu ipak prezadovoljan titulom viceprvaka kojom je, kako sam kaže, premašio i vlastita očekivanja, dok su najbolji rezultati uvjereni smo tek pred njime – Došao sam na Grobnik željan pobjede ali i sa dozom pritiska koji je sigurno utjecao na koncentraciju. Loša percepcija staze i kriv odabir guma su me  dodatno usporili te nisam zadovoljan svojom vožnjom u finalnoj borbi za naslov prvaka ali zato presretan postignutim rezultatima u ovoj sezoni i neočekivanim plasmanom na samom vrhu generalke (doslovno) – na početku sezone sam si za cilj zadao plasman u Top 5. O borbi i neizvjesnosti do samog kraja mogu reći samo najbolje, to je to! Čestitam Ediju na osvojenoj tituli i svakako Hrvoju Beliniću koji nas je SVIH deklasirao i odvozio strašno vrijeme koje će biti zanimljivo dogodine pokušati skinuti..

Velika osobna pobjeda i dokaz da volja i želja pobjeđuju – povratak na stazu usprkos trajnoj ozljedi lijeve ruke – Igor Vareško (AMK No Traction)/foto:Siniša Pšeničnik

Najuspješnija vozačica i pobjednica sezone je Talijanka Romina Bressan, članica AK Buzet Autosport, dok je juniorsku pobjedu odnio mladi slovenski as Patrik Ruzzier. Posljednja ekipna pobjeda otišla je u redove Autokluba Pula-Rovinj, dok su naslov ranije osigurali vozači pazinskog Autokluba Istra racing teama.

Najuspješnija vozačica – Romina Bressan AK Buzet Autosport/foto:Andrea Rastowsky

U konkurenciji neformalnog „amaterskog“ promo  prvenstva (PIR), među 102 vozačice i vozača, uz skromnu prednost od 42 tisućinke sekunde pobijedio je Talijan Nicola Muzio (Renault 5 GT Turbo) ispred istarskog asa Marina Milokanovića (Ford Fiesta ST). Treći je s Formulom „Gloria 1000“ bio Splićanin Petar Dajak.

Rezultati: ukupni poredak HAKS Kup 1.H.Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault Clio Cup) 4:28,921 minut (zbroj vremena dvije vožnje), 2.Giacomazzi (Italija, Lancia Delta Evo Proto) +3,603 sekunde, 3.Kuharić (AK Opatija Motorsport, Renault Clio sport) +7,137, 4.Poropat (AK Istra racing team Pazin, Renault Clio sport) +11,577, 5.D.Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault 5 GT Turbo) +12,107, 6.Barović (AK Župa Dubrovačka, Zastava 750) +17,264, 7.Pavlović (AK Rijeka, Renault Clio) +18,734, 8.Gajić (Slovenija, Opel Corsa HVR) +18,793, 9.Zilli (AK Buzet Autosport, Renault Clio Cup) +20,736, 10. Jaranović (AK RI autosport, VW Golf) +20,819; klase – serija -1400 ccm 1.Petrović (AK Rugvica), 2.Kocijančić (AKORK Skok racing 1993 Gambetići), 3.Ivančić (AK Istra racing team Pazin); serija +1400 ccm 1.Nemak (AK Ina Delta Zagreb), 2.Žiljak (AK Zagorje), 3.Hrvatin (AK D.T. Poreč); sport/sprint -1400 ccm 1.N.Damarija (AK Pula-Rovinj), 2.N.Romih, 3.Ruzzier (oba Slovenija); sport/sprint -1600 ccm 1.Jaranović (AK RI autosport), 2.Božić (AK Buzet Autosport), 3.Petrić (AK Rijeka); sport/sprint -2000 ccm 1.H.Belinić (AK Pula-Rovinj), 2.Kuharić (AK Opatija Motorsport), 3.Gajić (Slovenija); sport/sprint +2000 ccm 1.Giacomazzi (Italija), 2.D.Belinić (AK Pula-Rovinj), 3.Pavičić (AKK Zanatlija Zagreb); super sport 1.Barović (AK Župa Dubrovačka), 2.Grabović (AKK Petar Klepac Gerovo), 3.R.Belaj (Slovenija); Zastava sport/sprint 1.Petrov (AK RTZ Zadar), 2.Janko (IRT Pazin), 3.M.Merlić (AK Buzet Autosport); Renault sport 1.Poropat (AK IRT Pazin), 2.Pavlović (Rijeka), 3.S.Zilli (AK Buzet Autosport); juniori 1.Ruzzier, 2.Mavričić (AK Opatija Motorsport), 3.Matošević (AK D.T. Poreč); vozačice 1. Bressan (AK Buzet Autosport), 2.Labinjan (AK D.T. Poreč), 3.I.Damarija (AK Pula-Rovinj); ekipe 1. AK Pula-Rovinj 55 bodova, 2.AK Istra racing team Pazin 47, 3.AMD Šempeter Slovenija 39.

Iskustvo sa kružnih natjecanja donijelo mu je pobjedu u klasi 3 u konkurenciji znatno jačih automobila – Nenad Damarija (AK Pula-Rovinj)/foto:Andrea Rastowsky

 

AUTOR NASLOVNE FOTOGRAFIJE: Siniša Pšeničnik

U razgledavanju grobničke piste – Deni Kmetović (AK Župa Dubrovačka)/foto:Andrea Rastowsky

Osim asfalta isprobao i grobničku travu – Saša Čaklović AKK Zanatlija/foto:Andrea Rastowsky

Uvijek atraktivan – Marijo Barović (AK Župa Dubrovačka)