Prilikom pada spasio ga pijesak u izletnoj zoni - Tedy Bašić

Svom silinom pao je u pijesak unutar izletne zone, dok se njegov motocikl zabio u zaštitnu ogradu i gotovo raspao. Ozlijedio je nožni zglob i koljeno, no srećom – živ je

Opsežne pripreme i sav napor momčadi “Bike e Motor” nestale su u sekundi, već u drugom krugu utrke prvenstva Europe klase Superstock 600. Iz zvučnika na Tamburellu, slavnom zavoju staze “Dino e Enzo Ferrari” u Imoli, najpoznatijem po tragičnoj pogiblji Ayrtona Senne, javljaju da je na snazi žuta zastava zbog pada jednog motociklista.

Startao s 23. pozicije

Čekajući spremni s fotoaparatom u ruci ponadali smo se da nije, no nažalost, bio je to upravo naš jedini predstavnik Tedy Bašić, koji je na ravnom dijelu pred oštar zavoj, pri brzini od 230 kilometara na sat, otkrio kako mu ne radi prednja kočnica, oštećena vjerojatno u bliskom susretu s ostalim vozačima na prvom zavoju. Svom silinom pao je u pijesak unutar izletne zone, dok se njegov motocikl zabio u zaštitnu ogradu i gotovo raspao. Mladi Puljanin ozlijedio je nožni zglob i koljeno, no srećom – živ je.

Gužva u Tamburellu

Na prvim kvalifikacijama Tedy je imao 16. vrijeme, što je bio vrlo dobar rezultat s obzirom na konkurenciju od 36 “nabrijanih” vozača i nagovještavalo borbu za ulazak među željenu desetorku. Sljedećeg dana nije bio dovoljno oštar i konkretan na pojedinim dijelovima 4.936 metara duge staze i izborio je tek 23. startnu poziciju. Relativno loš start bacio ga je u grupu na začelju, no već u sljedećem krugu počeo se uspinjati za nekoliko pozicija. Zaustavio ga je tehnički kvar na motociklu i tako udaljio od prvih bodova europskog Superstock 600 prvenstva koje vozi paralelno uz talijansko, također vrlo zahtjevni CIV.

Pripreme motocikla pred utrku

Tedyeva Yamaha R6 nakon pada

U Imoli smo bili gosti njegovog tima i svjedočili pravom motociklističkom festivalu. Utrka europskog Stock prvenstva u klasama 600 i 1000 bile su samo dio glavnog događaja – druge runde svjetskog Supersporta i slavnog Superbikea.

 

Trkaći tim Bike e Motor bili su naši domaćini

Iako je natjecanje najjače klase bilo rezervirano za naredni dan, rijeke posjetitelja slijevale su kroz park vozača kako bi bili dijelom cjelokupnog spektakla već na kvalifikacijama. Raskoša nije nedostajalo, bilo je ondje svega – osim recesije, dakako. Goleme mehaničarske prikolice smještene na ulasku u boks i oslikane u zaštitne boje svoje Superbike zvijezde bile su omiljen kadar fanova prilikom fotografiranja za uspomenu.

 

Imola

Rijeke posjetitelja

Preko puta bili su smješteni timski luksuzni “lounge” objekti, rezervirani za VIP goste te restaurant za članove tima. Zanimljiv je bio golemi prostor za pneumatike. Zaposleni vulkanizeri Pirellija balansirali su i provjeravali natjecateljske gume po koje su dolazili članovi timova. Jedna takva guma košta na stotine eura, a ovdje su se mijenjale poput prognoze vremena u Velikoj Britaniji. Zanimljivo, natjecateljski motocikli nisu bili najbrojniji dvokotači na utrci, već timski skuteri, nerijetko oslikani u boje natjecateljskog motocikla.

Puno posla za djelatnike Pirellijevog boksa

Puno posla za djelatnike Pirellijevog boksa

Glavno prijevozno sredstvo među boksevima

Tijekom dana neprestano su se probijali kroz masu ljudi, često nakrcani ljudima i dijelovima, a poneki su imali i dodatnu prikolicu za prijevoz dijelova. Oduševile su nas niske cijene službenih Superbike rekvizita. Primjerice, predivna “WSBK” majica koštala je svega deset eura, dok se do službene kape i opasača moglo za smiješnih pet eura.

Max Biaggi

Dakako, ako ste stigli na vrijeme, jer isti su gotovo trenutno rasprodani. Organizatori su niskim cijenama osigurali solidnu zaradu i istovremeno odličnu reklamu, dok su ostali “štanderi” s rekvizitima pojedinih proizvođača ili određenog vozača naplaćivali i trostruko više. Po tome sudeći, iako nije bio jedini slavni talijanski natjecatelj na utrci, Max Biaggi je u Imoli sasvim sigurno bio najveća zvijezda.

Obzirom da smo dobili respektabilnu timsku akreditaciju, kretanje kroz čitav kompleks bilo nam je slobodno. Do eventualne izjave vozača nismo mogli, jer bili su maksimalno koncentrirani na kvalifikacije i razgovore s tehničarima, no iskoristili smo svoju privilegiju i zavirili u njihove bokseve.

Opsežne pripreme Superbike motocikala nama ispred nosa

Primjerice, u boksu Marca Melandrija timski mehaničari užurbano su pripremali njegov BMW za kvalifikacije, hostesa mu je pridržavala osvježavajuće piće dok je on pažljivo slušao naputke voditelja tima. Slična je situacija bila i u boksu Španjolca Carlosa Cheke, također vrlo omiljenog među fanovima, dok je simpatični Tom Sykes čak i pozirao brojnim fotoreporterima.

Atraktivne hostese

Osim vozača, posebnu pažnju privlačile su neizostavne ljepotice, tzv. “padock” ili “umbrella girls”, djevojke kojima je zadaća držati sponzorski  kišobran vozaču prije starta utrke, ali i promocija tima među publikom. Crnke, plavuše, brinete i crvenokose, odreda dugonoge i vrlo šarmantne, vrlo rado su se fotografirale s posjetiteljima i pritom nisu skidale osmijeh s lica.

Slavlje najbržih u Tedyevoj klasi SuperStock 600

Šetajući tako predstartnim prostorom, ugledali smo Fabia Prodana, od ove sezone člana ruskog tima Yakhnich Motorsport, za kojeg u svjetskom Supersport prvenstvu vozi talentirani Vladimir Leonov. Iako je bio prilično zaposlen u vrijeme kvalifikacija, nakratko smo porazgovarali.

Puljanin mehaničar u svjetskom SuperSport prvenstvu - Fabio Prodan

– Moj zadatak u timu je apsolutna briga o gumama za timske vozače, te o kamionu kojeg vozim. Za svakog vozača imamo određeni broj guma čiji tlak i ostale parametre moram podesiti prema uputama glavnog tehničara. Ne miješam se u mehaničarski dio, niti u podešavanje ostalih dijelova motocikla, jer svaki član tima ima svoj zadatak i mora se isključivo njega držati. Na taj način zna se tko je bio odgovoran za pojedini segment ukoliko dođe do greške, kazao nam je nekoć natjecatelj, danas iskusni motociklistički mehaničar i vulkanizer.

Prodan je član tima Rusa Vladimira Leonova iz svjetskog SuperSporta

Za strastvenog ljubitelja motociklizma ovaj posao je ostvarenje snova, no iako doista uživa u svom poslu, otkrio nam je i njegove nedostatke.
– U predsezoni i za vrijeme prvenstva svaki član tima budi se i liježe s timom, s njegovim uspjesima, slabostima, problemima. To dakako znači i fizičku odvojenost od kuće. Čim završi utrka, pakiramo se i putujemo na drugu stazu, gdje odmah započinju pripreme za novu rundu. Prilikom pripreme motocikla radi se vrlo naporno, ponekad od iscrpljenosti drastično izgubim na težini, naročito u CIV-u gdje sam uz navedene poslove i mehaničar, tvrdi Prodan.

Nakon Imole, na rasporedu nizozemski Assen

Europska i svjetska motociklistička karavana iz Imole seli u nizozemski  Assen, gdje će se će se za nove bodove boriti krajem travnja. Tedy ovdje nije imao sreće, trudio se koliko je mogao, zagrizao velik zalogaj, no protiv tehničkog kvara na najopasnijem dijelu motocikla nije mogao. On je i sada u Imoli gdje će pokušati, koliko bude mogao, odvesti i utrku talijanskog CIV-a, koja će se održati ovaj vikend. Ne očekuje puno, jer noga ga jako boli, no mladi lav ne odustaje, i želimo mu puno uspjeha.

Zanimljiv logo na "pinky" motociklu

Zanimljiv logo na "pinky" motociklu

Checa slavio u Superbikeu

Carlos Checa - world superbike

Carlos Checa - world superbike

Španjolski as Carlos Checa pobjednik je utrke, ispred sjajnog Toma Sykesa koji je bio najbrži na subotnjim kvalifikacijama i postavio najbrže vrijeme kruga na utrci. Leon Haslam završio je treći, dok je Max Biaggi, pobjednik prve utrke sezone u Australiji, okončao na neslavnom četvrtom mjestu, čime je Checi prepustio vodeću poziciju u prvenstvu. U klasi Supersport najbrži je bio Fabien Foret ispred Sama Lowesa i Ronana Quarmbya. Rus Vladimir Leonov utrku je završio na šestoj poziciji i time prikupio prve ovosezonske bodove. Sylvain Barrier slavio je u klasi SuperStock 1000, dok je u SuperStock 600 dominirao Riccardo Russo.

Tragični Tamburello

Spomenik Ayrtonu Senni nedaleko mjesta njegove pogiblje

Spomenik Ayrtonu Senni nedaleko mjesta njegove pogiblje

Slavni “S” zavoj zauvijek će ostati upamćen po tragičnom izlijetanju Ayrtona Senne 1. svibnja 1994. godine, kada je pri brzini od 310 km/h udario u zid. Zavoj je specifičan jer je tehnički zahtjevan i nužno je drastično smanjenje brzine nakon dugačke startno-ciljne ravnine. Ondje su nesreće doživjeli Nelson Piquet 1987. godine, Gerhard Berger dvije godine kasnije, kada je umalo izgorio u zapaljenom bolidu, a bliske susrete sa zidom ondje su imali i Rubens Barrichello, Michele Alboreto i Riccardo Patrese. Danas se ondje nalazi spomenik brazilskom F1 velikanu.

Randy Mamola

Fabio Prodan i Randy Mamola

Fabio Prodan i Randy Mamola

Na utrci smo sreli istinsku legendu motociklizma, slavnog Randya Mamolu, jednog od najvećih imena svjetskog motociklizma, koji usprkos sjajnoj karijeri i brojnim pobjedama nikad se nije okitio titulom svjetskog prvaka. Freestyler i zabavljač, od publike obožavani Mamola u periodu od 1979. do 1992. godine nastupao je za Suzuki, Yamahu, Hondu i Cagivu. Posljednju pobjedu Amerikanac je ostvario upravo u Imoli 1987. godine za upravljačem Lucky Strike Yamahe. Poznat je po svom humanitarnom zalaganju, a vrlo je čest gost komentator prilikom motociklističkih TV prijenosa. Trenutno je angažiran kao stručni suradnik Yakhnich motorsporta

Imola

Grad i općina u pokrajini Bologni, smješten je na rijeci Santerno, u regiji Emilia-Romagna na sjeveru Italije. Grad se tradicionalno smatra zapadnim ulazom u povijesnu regiju Romagnu. Prema podacima iz 2010. godine, u Imoli živi 70 tisuća stanovnika.

  • Naziv staze: “Autodromo Enzo e Dino Ferrari”
  • Lokacija: Imola, Emilia-Romagna, Italija
  • Sagrađena: 1953. godine
  • Dužina: 4.909 km
  • Zavoja: 17
  • Natjecanja: SBK, WTCC, Le Mans Series
  • Formula 1 utrke: od 1981 do 2006.
  • Rekord staze: 1:20.411 min. (Michael Schumacher, 2004.)