Devetnaestogodišnji Puljanin Tedi Bašić u motociklističkoj avanturi života

Tedi Bašić (MK Matulji racing), 19-godišnji Puljanin, od ove je godine dio motociklističkog svijeta koji, u svjetskim motociklističkim okvirima slovi kao odskočna daska. Mladi je Tedi, naime, krajem prošle godine potpisao jednogodišnji ugovor s talijanskim timom R.C.G.M. – Faber Team s kojim će voziti talijansko prvenstvo CIV Campionato Italiano Velocita u klasi 600 stock. Svoje mjesto pod suncem jednog od najrespektabilnijih prvenstava koje je zapravo zadnja stanica prije svjetskog motociklizma, Tedi će “hvatati” na svojoj Yamahi R6.

Tedi Bašić
Prvi pokušaj, odnosno prva utrka u kojoj će Tedi službeno najaviti svoj dolazak među motociklističku elitu u Italiji zakazan je početkom travnja na stazi u Misanu gdje se vozi prva od osam utrka prvenstva. Konkurencija je jaka, jer u toj klasi sudjeluje nekoliko svjetskih timova kao što su Altea, Pedercini te Sterilgarda i DFX.
– Prošla sezona nije bila baš sjajna, no nisam klonuo duhom i nije mi bilo teško raditi da poboljšam svoje rezultate. Stoga jedva čekam početak ovogodišnje sezone. Da izađem na pistu i dam sve od sebe, kazao je Bašić napominjući da se jako dobro osjeća te da je u izvrsnoj formi. Za njegovu psiho-fizičku spremu većim dijelom zaslužan je Marko Simić s kojim već nekoliko mjeseci naporno trenira. Tedi Bašić
Motociklističku karijeru Tedi je započeo na hrvatskim stazama, no ubrzo  je odlučio proširiti horizonte i zakoračio izvan granica svoje zemlje kako bi iskušao svoje mogućnosti uz bok s najjačim vozačima današnjice. No, no da to nije lak posao, uvjerio se već na početku, prošle godine kada je prvi put upisao kup Italije u klasi 125 ccm. Prva prepreka koja mu se našla na putu prema uspjehu, bilo je potpuno nepoznavanje staze i motora koji je vozio. Od šest trka tog kupa, Tedi je odvozio tek jednu jer su u ostalih pet nije uspio kvalificirati.
– Bilo je to veliko iskustvo za mene. Nikad u životu nisam vozio takav dvotaktni motor, čudno sam se osjećao. Također, nisam imao ni prilike puno trenirati prije sezone pa je sve to skupa završilo kako je završilo. No, kroz sezonu sam se polako upoznao s motorom i stazama pa je krenulo na bolje, kaže Tedi prisjećajući se da mu je uvijek falilo samo jedno mjesto za kvalifikaciju. Kaže da mu je to uspjelo tek na zadnjoj što mu je itekako dobro došlo, najviše zbog samopouzdanja iako nikad nije ni razmišljao da odustane.

Brifing s mentorom Fabiom Prodanom i sportskim direktorom Fabriziom Rodeghierom

Brifing s mentorom Fabiom Prodanom i sportskim direktorom Fabriziom Rodeghierom

Ni Tedi, a ni njegov tim na čelu sa sportskim direktorom Fabriziom Rodeghierom nisu gubili nadu. Također, veliku podršku, kako tehničku, tako i moralnu, Tedi je imao od svog prijatelja i mentora Fabia Prodana koji ga je vjerno pratio čitavu prošlu godinu, a tako će biti i ove. Vjera, upornost i predan rad na kraju se ipak isplatio, i Tedi danas vozi za jedan od timova koji je kroz svoju povijest gradio svijetlu budućnost mladim vozačima. Jedan takav je primjerice Andrea Dovizioso i Michele Pirro koji danas voze svjetsko prvenstvo. Tijekom prošle godine usprkos lošim rezultatima uspio je izboriti nastup kao “wild card” u CIV-u 600 stock u kojem je osvojio 23. mjesto, a što je ustvari bila naznaka i smjernica u kojoj će klasi Tedi nastaviti put prema uspjehu. “Shvatio sam da mi klasa 600 nabolje leži, no 125-ca mi je jako dobro došla i na njoj sam stekao prijeko potrebno iskustvo, kaže Bašić.
Posljednju utrku u klasi 125 završio je na 17. mjestu, a startao je tek 36. Nedostajalo mu je samo dva mjesta da osvoji bod u prvenstvu.
Pred mladim Puljaninom je ozbiljan i naporan rad koji zahtijeva izuzetan profesionalan pristup. Tim više jer i sama institucija CIV-a njegov tim pomno prati budući da se radi o jednom od mjerodavnijih timova u prvenstvu iz kojeg stasaju vrhunski vozači. Tedi, sretno 😉 (N.S./G.I.)