Prijavom 213 automobilista iz 10 zemalja oboren je rekord broja sudionika jedne automobilističke utrke u Sloveniji, najviše – čak 57 hrvatskih vozača

Ovog vikenda vozi se pretposljednja 11. utrka FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama na kojoj se očekuje nastup 213 automobilista iz 10 europskih zemalja raspoređenih u 30-tak klasa sportske kategorije II ( formule i prototipovi), odnosno turističke kategorije I i povijesnih vozila. Najveći je to broj prijava pristiglih za neku auto utrku u susjednoj Sloveniji od njene samostalnosti, što usprkos kišovitom vremenu najavljuje izvrstan spektakl, kako za vrhunske asove za volanom, tako i gledatelje, kojih će ne mali broj biti i iz Hrvatske.Uz europsko boduju se državna prvenstva Austrije, Hrvatske i Slovenije, Pokal AŠ 2005, Alpe Adria Pokal, te austrijsko i slovensko prvenstvo povijesnih vozila, što ukupno čini deset različitih konkurencija. Vozi se na stazi dugoj 5.010 metara dionice od Ilirske Bistrice do Šembija.

Na „24. GHD Petrol Ilirska Bistrica 2018.“, najznačajnijoj automobilističkoj priredbi u Sloveniji koja se već 12 godina za redom boduje za FIA Prvenstvo Europe, nastup je prijavilo 57 hrvatskih vozača iz 20 klubova, čime su ujedno najzastupljenija nacija.

Svi europski asovi stižu u Sloveniju predvođeni trenutno vodećim Kategorije II Talijanom Christianom Merlijem kojem se smiješi naslov europskog prvaka. Suprotstavit će mu se 9-erostruki prvak Europe, šest puta pobjednik i rekorder staze u Ilirskoj Bistrici sunarodnjak Simone Faggioli. Sezona mu ove godine nije šampionska, naslov je izgubio, ali na bistričku stazu stiže kao pobjednik posljednje utrke PE u Švicarskoj.

Organizatori, ove godine ljubljanski Autoklub Olimpija, u suradnji s nacionalnim savezom AŠ 2005, te ministarstvima i domicilnom općinom i ove je godine učinio značajan iskorak u infrastrukturnom poboljšavanju staze. S, ovih dana, postavljenih 700 metara dvostruke zaštitne ograde i oko 600 metara novog asfaltnog sloja bistrička staza sve liči bob stazi, ali i onoj našoj europskoj u Buzetu gdje će se za tri tjedna okončati europsko prvenstvo. Niz sadržajnih informacija o tradiciji utrke, naporima zadržavanja visokog standarda i ovogodišnjim sudionicima novinare su u sjedištu AŠ 2005 u Ljubljani upoznali Dagmar Šuster, direktor AŠ 2005 i predsjednik Organizacijskog odbora, te dugogodišnji direktor utrke Ferdo Poberžnik.

U susjednoj Sloveniji hrvatski će automobilisti zaključiti tri inozemna gostovanja u okviru hrvatskog državnog prvenstva. Pogled na tablicu s bodovima u Kategoriji I, nakon pet utrka kazuje o nikad neizvjesnijem prvenstvu. Lidersku palicu nosi Delničanin Bojan Juranić (AK Opatija Motorsport) sa samo dva boda prednosti ispred još jednog Goranina Tomislava Muhvića (AKK Petar Klepac), nekadašnjeg europskog prvaka i Denisa Niševića (AK Župa Dubrovačka) koji su bodovno izjednačeni. U pet su utrka do sada bila četiri pobjednika, a branitelj naslova prvaka Zagrepčanin Domagoj Pereković (AKK Zanatlija),uz loš početak, jedine bodove ima upisane iz dvije pobjede. Bistrički rezultati mogu biti mjerilo nastavka sezone u Buzetu i Dubrovniku. Formulaš Laszlo Szasz, član vodeće ekipe prvenstva i višestrukih državnih prvaka AK Dubrovnik racing, s četiri je uzastopne pobjede na pragu novog naslova Kategorije II.

Veteran i višestruki državni prvak Matuljac Mladen Sigurnjak (AK Opatija) juri novi deveti naslov prvaka u PH povijesnih vozila, ali želi i dobar rezultat u europskoj konkurenciji FIA Historic, što je do sada više puta i dokazao.

Domaćini se uzdaju u vrhunski rezultat njihovih aduta braće Patrika i Aleksandra Zajelšnika, te Vladimira Stankovića u prototipovima, te Milana Bubniča u „turističkoj“ već legendarnoj i trofejnoj „Lancia Delta Integrale“ grupe E1, kao i Petera Marca.

U subotu 1.rujna na rasporedu su čak tri treninga, prvi u 10 sati, dok se bodovne vožnje održavaju u nedjelju sa startom već u 8,30 ujutro, odnosno 13 sati drugom vožnjom.