U Ilirskoj Bistrici (Slovenija) ovog vikenda (1. do 3.rujna) vozi se pretposljednja utrka FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama na kojoj se očekuje nastup 195 automobilista iz 11 europskih zemalja raspoređenih u 30-tak klasa sportske kategorije II ( formule i prototipovi), odnosno turističke kategorije I i povijesnih vozila. Uz europsko boduju se državna prvenstva Austrije, Hrvatske i Slovenije, Pokal AŠ 2005, Slovenija Triveneto pokal, te austrijsko i slovensko prvenstvo povijesnih vozila, što ukupno čini deset različitih konkurencija.

Na „23. GHD Petrol Ilirska Bistrica 2017.“, najznačajnijoj automobilističkoj priredbi u Sloveniji koja se već 11 godina za redom boduje za FIA Prvenstvo Europe, nastup je prijavilo 56 hrvatskih vozača iz 22 kluba, čime su ujedno najzastupljenija nacija.

DOMAGOJ PEREKOVIĆ ( AKK Zanatlija ) snimio M.Krpan

Predvode ih vodeći u dvije kategorije hrvatskog prvenstva, Domagoj Pereković (AKK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru Evo IX u Kategoriji I turističkih vozila i Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing) u Kategoriji II (formule i prototipovi). Iako se Pereković bodovno odmakao od konkurenata s četiri zaslužene pobjede ove sezone, na postolje još računaju Riječanin Mario Jurišić (AK RI autosport) u Opel vectri STW 2.0, aktualni prvak Mađar Istvan Kavecz (AK Dubrovnik racing) koji svojim BMW-om E90 pobjedu kategorije nije slavio punu godinu dana. Dva uspješna vozača AKK Petar Klepac iz gorskokotarskog Gerova – nekadašnji europski prvak Tomislav Muhvić (Mitsubishi Lancer Evo IX grupe E1) i aktualni prvak grupe E1 Delničanin Bojan Juranić (Renault Clio Spoort 2.0) žele svoje kvalitete dokazati upravo na bistričkoj stazi. Osim za generalku PH zanimljivi će biti i ogledi po grupama. Puljanin Saša Radola (AMK No Traction) izgubio je izgleda takmaca za naslov prvaka Đivu Franića (AK Dubrovnik racing) koji se prema listi prijava „preselio“ u grupu E1 (!?), dok će u grupi A biti gusto između Splićanina Ante Alduka (AK Dubrovnik racing) i Zagrepčanina Duška Banjeglava (AK Delta Timing) koji brani naslov prvaka.

Veteran i višestruki državni prvak Matuljac Mladen Sigurnjak (AK Opatija) juri novi osmi naslov prvaka u PH povijesnih vozila, ali želi i dobar rezultat u europskoj konkurenciji FIA Historic, što je do sada više puta i dokazao.

Domaćini se uzdaju u vrhunski rezultat njihovih aduta braće Patrika i Aleksandra Zajelšnika u prototipovima, te Milana Bubniča u „turističkoj“ već legendarnoj i trofejnoj „Lancia Delta Integrale“ grupe E1. Uz njih tu je i nekadašnji europski prvak Aleš Prek.

Iako do kraja europskog prvenstva nedostaju bodovi iz Slovenije i Hrvatske, u Ilirsku Bistricu stižu svi najbolji europski asovi. Pažnju privlači, u Kategoriji II, talijanski dvoboj deveterostrukog europskog prvaka Simone Faggiolia (Norma M 20 FC klase E2-SC -3000) koji je na cilj u Šembijama već pet puta stigao kao pobjednik i Christiana Merlija (Osella FA 30 klase DE2-SS -3000), kojem je ovo tek drugi nastup na slovenskoj stazi.

SIMONE FAGGIOLI (Italija) snimio M.Krpan

U Kategoriji I vodeći Austrijanac Tessitore (pseudonim) pobjedom u Audiju R8 LMS GT3 želi zadržati prednost ispred najvećeg rivala Slovaka Jana Milona u BMW Z4 GT3.

Utrku organizira slovenski automobilistički savez AŠ 2005 u suradnji s ljubljanskim Autoklubom Olimpija, vozi se na atraktivnoj i zahtjevnoj stazi dugoj 5.010 metara, na dionici od Ilirske Bistrice do Šembija, ove godine na dijelovima obnovljenog asfalta i sigurnosno branicima još bolje osigurane. Izuzetno je posjećena, a među ljubiteljima brzina veliki je broj Hrvata obzirom da je staza nadomak graničnog prijelaza Rupa ( 10 km ), a ujedno je mnogima priprema za posjet rujanskoj tradicionalnoj i najvećoj hrvatskoj utrci europskog prvenstva u Buzetu „36. Buzetskim danima 2017.“. Prijem vozača i vozila je u petak od 12 do 17,30 sati.U subotu 2.rujna na rasporedu su čak tri treninga, prvi u 10 sati, dok se bodovne vožnje održavaju u nedjelju sa startom već u 8,30 ujutro, odnosno 13 sati drugom vožnjom.