Kultni talijanski auto moto show obišlo je 280 tisuća posjetitelja razgledavajući izloške 370 izlagača na 80.000 četvornih metara Bologna Fiere

Mladi i stari, mali i veliki, populacija svih uzrasta, prvenstveno Talijana, ali i brojnih gostiju okolnih zemalja, naravno uvijek i često među njima i Hrvata, jedvo dočekaju prvu polovicu prosinca kada se na Bologna Fiere – izložbenom preostoru što obuhvaća 11 paviljona održava tradicionalni i kultni Bologna Motor Show. Ove je godine na 80.000 četvornih metara, što zatvorenih paviljona, što otvorenog prostora, primio čak 20 posto više posjetitelja nego prethodne godine – njih 280.000. Svi su oni tijekom devetodnevnog oktanskog spektakla bili u prigodi doživjeti različitost pristupa prezentacija što plijeni pažnju i fascinira tehnološkom evolucijom, a istovremeno baštini povijesne primjerke i prezentira dostignuća najnovije primjene tehnologije alternativne energije pogona svega na dva,tri ili četiri kotača.

Paleta ljepotana (snimio M.Krpan)

30. MEMORIJAL BETTEGA

U 11 vrhunski opremljenih i uređenih sajamskih hala ove je godine pažnju plijenilo 500 automobila svih vrsta 30-tak vodećih svjetskih marki, a uz njih još 130 motocikala. Na raspolaganju je bilo 313 test vozila, u projekt i posebne programske sadržaje uključeno je 20 sveučilišnih centara sa 100 pomno odabranih studenata, budućih stručnjaka koji će se tek dokazivati u neposrednoj primjeni stečenog znanja. Održano je pet različitih konferencija, a samo na inauguratornoj je bilo 800 sudionika. Pored samih izložaka, gotovih proizvoda, posebna se pažnja posvećuje tehnologiji inovacija u čijoj je prezentaciji sudjelovalo 30 kompanija auto industrije, 2.349 nezavisnih talijanskih radionica, 34 škole. Priča za sebe su sportska nadmetanja koja se odvijaju na posebno pripremljenim stazama unutar sajamskog kompleksa. Velika „Motul Arena“ plijeni pažnju trkaćom stazom dugom 4.100 metara na asfaltno-zemljanoj površini za čiju je pripremu upotrebljeno četiri tisuće kubika zemlje. Među 30-tak različitih kup natjecanja, što automobilističkih, moto, karting ili pak 10 biciklističkih, najpoznatiji je zasigurno „Memorijal Bettega“, ove godine jubilarni 30. u spomen na vrhunskog talijanskog svjetski znanog rally asa Attilia Bettegu. U natjecateljskom je programu sudjelovalo 300 vozača, među kojima posebnu pažnju plijene mlade nade oktanskog sporta. Do finalnih su vožnji tako stigli golobradi „klinci“ 16-godišnji Oliver Solberg, sin „starog“ i nedodirljivog rally asa, potom 17-godišnjaci Finac Kalle Rovamperä i Bolivijac Madaral Puflatsch. Svoje su iskustvo u prestižnom memorijalu dokazivali i deveterostruki svjetski motocross prvak Antonio Tony Cairoli, dvostruki europski rally prvak Giandomenico Basso, te talijanski asovi Federico Della Casa i Tobias Carroll. Nastupali su s vrhunskim „pilama“ „Ford Fiesta RS WRC“ i „Hyundai i20 WRC“. Vozilo se po suncu i kiši, a pljesak vjernih navijača s montažnih tribina nije izostao. Cijenio se svaki, ma i najmanji skok na središnjem mostu, a u duelima su odlučivale tisućinke. Za one zimogrozne, u obližnjoj zagrijanoj hali, uređen je poseban TV amfiteatar. Uživali su svi. Fotkalo se na sve strane. Tisuće snimaka u sekundi, jer doživljaji su jedinstveni. „Fejsalo“ se na sve strane.

ERGELA SVJETSKIH BOLIDA

Svakih deset metara novi bolid, novi automobil, novi „vauuuu…“.Kad na jednom mjestu, pod „jednim“ krovom, možete vidjeti, u jednom danu, najbolje i najljepše, najbrže svjetske bolide formule 1, 2, 3,… WRC rally automobile, prototipove ili motocikle, kartinge, povijesna raritetna vozila iz privatnih, što više vojvodskih zbirki i ekskluzivnih muzeja, onda ste ispunili svoj san. „Svijet motosporta“ jednostavno je neodoljiv. Torro Rosso F1, F2 Prima Power, 488 GT3 Kaspersky, Ducati Parigale R Superbike, Ducati Davizioso, … samo je mali obabir izloženog. „Strast Classic racinga“ poglavlje je pred kojim ostajete bez daha. Jedna pobjednička Alfa Romeo DTM upisane 1993.godine, Dallara Indy Car, Audi i Porsche, kultna Lancia svih modela, te ekskluziva McLaren, Lamborghini ili Mitsubishi, pa sve do vrhunskih tehnoloških inovacija Tesle i Hyundai, vodećih industija tog područja. Do Teslinih modela moglo se stići u redu nakon pol sata.

A da je u Bologni sve – u redu – dokazuje red na ulazu u sajamsku garažu ili parking, red na šalteru za ulaznice, red na svakog punog sata spektakularnoj promociji najnovijeg KIA modela, red pred kioskom, red pred svim brojnim i raznolikim (ali i skupim) ugostiteljskim objektima, red pred sanitarnim čvorovima, red pred hostesama za „fotku uspomene“, red na prilazu vanjskim tribinama otvorene staze, … i na kraju red pred plaćanjem parkirne kartice. No, jedna je Bologna i vrijedna – tog reda. U redu !

Božićevići u Bologni (snimio M.Krpan)

MEDIJSKA EKSPANZIJA

Za ovogodišnju Bolognu službeno je akreditirano 1.460 novinara, bolje kazano predstavnika svih oblika medija. Objavljeno je oko pet tisuća članaka, a web stranica Bologna Motor Show od 1.siječnja imala je malo više od 2,5 milijona pregleda s oko 500.000 korisnika, među kojima je 70 posto novih. Facebook fanova je 209.000, dnevno preko 700 tisuća kroz brojne društvene mreže. Sve je mjerljivo isključivo u desecima tisuća. Ognanizatori su ove godine posebno ponosni i na paradu Harley Davidsona gradom, kao i posebne promo i test vožnje 4×4 i SUV vozila u kojima su se prezentirali Suzuki, Toyota, Mitsubishi i Sangyong.

Nije jedini, ali je spektakularan bio i ostao Bologna Motor Show. Vrijedan pažnje, vrijedan posjeta. Svatko, i mlad i star, i muško i žensko, i oktanski fan i onaj koji to nije, možda i neće biti, ali pronaći će svoj interes posjete, jer isplati se. Makar – dio dana posjete proveo – u redu. Jer, u redu je !