Prošlogodišnji pobjednik 37. Croatia Rallya - talijan Luca Rossetti

Prošlogodišnji pobjednik 37. Croatia Rallya - talijan Luca Rossetti

Talijanski as Luca Rossetti prošle je godine na Korzu pod riječkom urom ispijao pobjednički šampanjac i zacrtao zvjezdani put ka novom naslovu najboljeg rally vozača Europe kojeg je poslije 2008. ponovio i 2010. Prije mjesec dana u Italiji je na prvom ovosezonskom rallyu PE  “Rally 1000 Miglia” pobjedom najavio novi pohod na pobjedničku poziciju, stoga i slovi za favorita “38. Croatia rallya” i nosi prestižni startni broj 1. Suvozač mu je Matteo Chiarcossi, a nastupaju sa vrhunskim bolidom “Abarth Grande Punto S2000”. U prestižnim automobilima grupa S2000, S1600, nove R ili N4 dvadesetak je vozača među kojima svaki teži postolju koje na cilju ima samo tri pozicije. Ipak za izdvojiti su Poljak Michal Solowow (Mitsubishi Lancer EVO IX RX4), Čeh Antonin Tlustak, te Talijan Renato Travaglia i Bugar Dimitar Iliev u “Škoda Fabiama S2000”.

Šansu za visok plasman u "Ford Fiesti S2000" tražit će Poljak Aciej Oleksowicz

Šansu za visok plasman u "Ford Fiesti S2000" tražit će Poljak Aciej Oleksowicz

U “Peugeotu 207 S2000” stiže Talijan Luca Betti, a njegov sunarodnjak Andrea Dallavilla u “Mitsubishi Lanceru EVO X”, a svoju šansu za visok plasman u “Ford Fiesti S2000” tražiti će Poljak Aciej Oleksowicz. Listu prve desetorice među startnim brojevima zaključuju dva zvučna imena svaki sa svoje strane Jadrana. Poslije nastupa na “34. Rallyu Saturnus”  u Sloveniji ( od 6. do 8. svibnja ) samo tri dana kasnije u Rijeku stiže dvostruki državni prvak Italije, jedan od veterana Piero Longhi u „Škoda Fabia S2000“, dok je domaća perjanica i u bodovnom sustavu prvenstva „starog kontinenta“ najtrofejniji hrvatski automobilist i dvostruki pobjednik preteče „Croatia rallya“ – „Delte“ 1994. i 1995. Dubrovčanin Niko Pulić koji ove sezone u rallyu brani boje riječkog AK „M.R.C. Sport“, domaćina i organizatora ovog prestižnog natjecanja. Niko će uz vjernog i iskusnog suvozača Zagrepčanina Bruna Šantića nastupiti u “Abarth Grande Punto S2000” kakvim je u prosincu 2010. pobijedio na rallyu Opatija.
Također u  Puntu, iako nije “grande” i nosi slabiju oznaku “S1600”, nastupit će istarski vozač nikola Dobrila, također član kluba AK “M.R.C. Sport”. Iako je listi prijava najavljen u novom Citroenu DS3 i u posadi sa slovenskom suvozačicom Blankom Kacin, Dobrila će na Croatia rallyu nastupiti u potpuno drukčijem sastavu.

– Citroen DS3 nismo uspjeli složiti na vrijeme, stoga ću nastupati s Puntom, istim onim kojim sam vozio opatijski rally. Blanka, nažalost,zbog obveza nije u mogućnosti doći, stoga će na njezino mjesto sjesti Zoran Raštegorac. Cilj nam je uspješno završiti utrku i ostvariti pobjedu u hrvatskom prvenstvu, ali pokušat ćemo se nositi i s europskom konkurencijom, koliko to bude moguće, kazao je Dobrila.

Umjesto Citroen DS3 i Blanke Kacin, Nikola Dobrila nastupit će u Puntu S1600 sa Zoranom Raštegorcem

Umjesto Citroen DS3 i Blanke Kacin, Nikola Dobrila nastupit će u Puntu S1600 sa Zoranom Raštegorcem

Lista prijava sastavljena je u dva dijela – 23 posade u konkurenciji europskog prvenstva i dijelom drugih bodovnih sustava, te preostalih 36 posada u bodovanju za niže konkurencije. Listu predvodi trostruki pobjednik prethodnih rallya Delta i Croatia Zagrepčanin Juraj Šebalj uz suvozača Tonija Klinca u Mitsubishi Lanceru EVO IX. No, usprkos svemu Jura će dati sve od sebe da ponovi barem prošlogodišnji vrhunski rezultat kada je na ciljnu rampu riječkog Korza stigao kao četvrti ukupno. Sezona mu ove godine nije najbolje krenula stoga će, očekuje se, pažnju prvenstveno usmjeriti na pobjedu u MRPH i PH tim više što se trodnevna “Croatia” boduje kao dva natjecanja.

– Kako se auto pokvario na posljednjem reliju, nastalo je dosta štete na kompletnoj pogonskoj grupi. Tim Nenada Lončarića obavio je odličan posao u protekla dva tjedna. Iako smo željeli prebaciti auto u klasu R4, odustali smo od te ideje radi nedostatka vremena i dijelova. Naime do homologiranih dijelova za olakšavanje je vrlo teško doći u ovom trenutku, tako da smo dragocjeno vrijeme iskoristili za obnovu svih vitalnih dijelova. Automobil je svakako bolji, ugrađen je potpuno nov ovjes koji bi trebao duže držati kotače na zemlji, odnosno pridonjeti boljem prijenosu snage. Što se konkurencije tiče, očekuje nas vrlo uzbudljiv rally. Mnogo posada će jurišati na prvo mjesto i vjerujem da će biti gusto. Ovogodišnji rally je dugačak, a brzinci su vrlo zahtjevni. Pokušat ćemo parirati S2000 automobilima koliko god je to moguće. Lani smo imali dosta problema s automobilom i na kraju završili na četvrtom mjestu. Konfiguracija brzinaca ide u prilog našem automobilu, tako da smo Toni i ja vrlo motivirani, izjavio je Šebalj.

Spremni za nastup - Juraj Šebalj i Toni Klinc

Spremni za nastup - Juraj Šebalj i Toni Klinc

STATISTIKA
Prijavljeno je ukupno 59 posada iz deset europskih zemalja. U konkurenciji Prvenstva Europe su 23 posade iz sedam zemalja. U konkurenciji Prvenstva Srednjeeuropske zone (CEZ) ukupno su 44 posade, a Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske 56. Za bodove Državnog prvenstva Hrvatske bori se 40 posada od kojih je 16 u konkurenciji Prvenstva Regije Zapad HAKS-a. MRPH i DPH boduje se kao dva zasebna natjecanja. Za prvo se obračunava rezultat ostvaren tijekom prvog i drugog dana uz objedinjeni koeficijent bodova 1,5, dok je treći dan zasebno peto ovogodišnje natjecanje ukupno sa koeficijentom 1.
Među 59 automobila 19 ih pripada prestižnim klasama S2000, S1600 i novom ustroju pripreme grupe R, dok ih je 13 u grupi osnovnoj grupi N. U grupi A je 15, a grupi S 12 vozila. Zastupljeno je 14 marki automobila, dvije više od prošlogodišnjeg izdanja, a prednjači Mitsubishi sa 11 vozila, potom Renault 8, Peugeot 7 i Škoda 6. Slijede Citroen, Honda, Subaru, Fiat, Suzuki, VW, Ford, Lancia, BMW i Opel.
Najviše je domaćih posada čak 32, dok među gostima najviše vozača stiže iz Italije – osam. Slovenija i Poljska imaju po četiri predstavnika, a tu su još i Mađarska (3), Bugarska, Francuska i Bosna i Hercegovina sa po dvije posade, te po jedna iz Češke i Austrije.
Na “38. Croatia rallyu” zastupljeno je 19 hrvatskih klubova, a prednjače AK “M.R.C. Sport” Rijeka i AK “Matulji racing” sa po četiri. Među sudionicima je 16 posada iz klubova sa područja Istre, Kvarnera i Gorskog kotara.

Tekst: M. Krpan i K.Tadijić