30.Buzetski dani 2011.

I ove se godine očekuje slavlje na zavoju Komušćica

Ovog vikenda od 16. do 18. rujna održava se najveća i najznačajnija hrvatska automobilistička priredba – utrka čiji su domaćini žitelji Buzeštine predvođeni vrijednim sportskim radnicima auto moto kluba “Buzet”. Rekordan broj formula i prototipova, njih 24, ukupno 185  prijava iz 11 europskih zemalja (Austrija, BiH, Švicarska, Češka, Francuska, Mađarska, Italija, Luksemburg, Srbija, Slovenija i Hrvatska) rezime je predstojećih, jubilarnih 30. Buzetskih dana – brdske auto utrke za Europsko prvenstvo koja će se od 16. do 18. rujna održati na stazi Most-Peničići, dužine 5001 metar. Impresionira podatak da su prijavljeni gotovo svi najbolji europski i hrvatski vozači.

Prijavljen je rekordan broj Formula

U Buzetu,  malom istarskom gradiću, prvih dana rujna prije tri desetljeća počela se pisati svojevrsna oktanska povijest ovih naših prostora. Entuzijasti, zaljubljenici brzina, fanovi automobilizma osmislili su i pripremili za tadašnje okvire malu sportsku priredbu, utrku državnog prvenstva, jednu od sličnih kakve su se do tada odvijale na Avali, Lovćenu, Pohorju, u nekim dalekim krajevima koje je pohodila i rezultatski “poharala” veličanstvena četvorka buzetskog automobilizma.

30.Buzetski dani 2011

Valmer Brenko (org.odbor), Branko Bašić (dir.utrke) i Damir Rupena (preds.kluba) na pressici u Puli (foto.K.Tadijić)

Auto moto klub Buzet  ima svoju dugu i bogatu tradiciju postojanja a ime Buzeta zaslugom nemalog broja zanesenjaka i ljubitelja brzina koji su ili u Klubu ili i izvan njega doprinosili da sredina koja je iznjedrila niz sportskih automobilističkih imena poput Poropata, Nežića, Šverka, Baumana, Bošnjakovića, Vivode  i u konačnici Bašića, ostane trajno upisana u povijesti automobilizma.

Buzet i njegovi mještani žive za utrku. Utrku vole, o njoj i njenim junacima pričaju. Kada je o buzetskoj utrci riječ uvijek je prvo na pameti rekord staze. O rekordima se pričalo, imena se pamte. Nijemac slovenskog porijekla Jozef Zajelšnik formulom 2 BMW 1987. godine ostvario rekord staze u vremenu 2.12,47 minuta prosječnom brzinom  114,383 km/sat. Isti je ostao trajni  spomen na dionicu dugu 4.209 metara. Utrka je u Prvenstvo Starog kontinenta upisana tek 2003. godine kada Talijan Denny Zardo vozeći prototip Osella PA 20/S 3000 BMW ostvaruje i dan danas aktualni rekord  u vremenu  2.15,338 minuta prosjekom 133,03 km/sat.

Osigurao naslov prvaka - Simone Faggioli (Osella FA30)

Najzvučnije ime ovogodišnje buzetske utrke bez dvojbe je 33-godišnji talijanski vozač Simone Faggioli, koji je i ovogodišnju titulu prvaka Europe u Kategoriji II. osigurao prije završetka prvenstva. Od drugoplasiranog sunarodnjaka Adriana Zerle bježi čak 44,5 boda, pa će tako zanimljiviji dvoboj biti za titulu viceprvaka gdje će se Zerli priključiti sunarodnjak Fausto Bormolini, još jedan od pobjednika buzetske utrke kojem su teorijske šanse za drugo mjesto udaljene 15,5 bodova.

30.Buzetski dani 2011

Snage će tradicionalno odmjeriti i povijesna vozila (foto:M. Krpan)

Uz bodovanje za FIA – Prvenstvo Europe brdskih auto utrka posebno se boduju povijesna vozila (“historic”) za europsko prvenstvo, potom Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske za sportska i povijesna vozila, Prvenstvo Hrvatske, te Otvoreno prvenstvo  Slovenije i Kup AŠ 2005. K tome svaka od vožnji boduje se i za Prvenstvo Regije Zapad HAKS-a ( Istra, Kvarner i Gorski kotar).

30. Buzetski dani 2011.

Napad na trostruki naslov - Niko Pulić (Dubrovnik Racing)

Buzetska utrka izuzetno je važna i za domaće automobiliste. Biti će ih više od stotinu što u ovim godinama recesije predstavlja za naše ovogodišnje prvenstvo raritet. U domaćoj Kategoriji II upravo bolji rezultat i pobjeda u Buzetu može biti presudna u dvoboju najtrofejnijeg hrvatskog automobiliste Nike Pulića (Dubrovnik racing) koji u formulama napada treći uzastopni naslov državnog prvaka očekujući još jedan u nizu Zlatnih trofeja HAKS-a. Samo dva boda zaostaje novi hrvatski brdski idol dvostruko mlađi Riječanin  Dino Butorac (Matulji racing). Svaki od njih upravo u Buzetu imati će svoje navijače, svoje fanove, a nemali ih je broj. Među kategorijom turističkih automobila poslije pobjede na sljemenskoj stazi prije deset dana koja mu je dala novu nadu u obrani naslova prvaka još jedan mladi riječki as napada titulu – Siniša Krainc, član AK Klek Ogulin. Za vrat mu “puše” ove sezone konstantan “vječiti” drugi – sakupljač bodova vrijednih naslova zagrebački mladić Dejan Dimitrijević (Dubrava).

30. Buzetski dani 2011.

Dejan Dimitrijević (AK Dubrava)

Organizacijski odbor utrke čine Damir Rupena (predsjednik), mr. Valter Flego (dopredsjednik) te članovi: Branko Bašić, Marinko Krbavčić, Valmer Brenko, Ida Bašić i Siniša Žulić. Direktorsku funkciju u kontinuitetu od 1995. obavlja Branko Bašić, prvi pobjednik prve buzetske utrke 1982. i nekada legenda sa staza bilježeći ove godine 17 utrka na najodgovornijoj funkciji čime je svojevrsni hrvatski rekorder. Osim što je prvi pobjednik prve buzetske utrke četiri je puta pobjeđivao u bodovanju prvenstva Jugoslavije, a čak 14 u konkurenciji Prvenstva Hrvatske.  Jedan od prvih Bašićević suradnika je i Marinko Krbavčić u funkciji tajnika koju obavlja već 21. puta. Počasni pokrovitelj i ovogodišnje buzetske manifestacije Predsjednik Republike Hrvatske dr. sc. Ivo Josipović nastavljajući tako tradiciju svog prethodnika.

30. Buzetski dani 2011.

Očekuje se preko 15.000 navijača

Nastupiti u Buzetu na hrvatskom prazniku automobilizma znak je prestiža. Doživjeti tri dana sreće i zadovoljstva, dan i noć biti “in” u oktanskom svijetu, vozačka je sreća do prije koju godinu spustiti se uz bakljadu kroz Komušćicu, osjetiti navijačku atmosferu kakve nema na svijetu. Pamtljiv će generacijama ostati  oproštajni nastup Splićanina Branka Krstulovića, hrvatske automobilističke legende koji 2008. nije mogao suzdržati suze. Prizor je to koji je obišao Europu. To je Buzet. Jedan jedini. Jedinstveni!

Delmorov oproštajni nastup

30. Buzetski dani 2011.

Nije izostao niti s jednog starta Buzetske utrke - Mario Delmoro (AK Pula-Rovinj)

I ova će godina imati svog junaka. Jedini vozač koji će 18. rujna upisati svoj 30. jubilarni nastup u nizu na buzetskoj utrci je legenda istarskog i hrvatskog automobilizma – Puljanin  Mario Delmoro. Na ovoj će se utrci i oprostiti od aktivnog bavljenja automobilizmom koje traje gotovo više od četiri desetljeća.

Povijest

1. Buzetski dani - start 1982. godine

Povijesnim je postao 5. rujan 1982. godine kada su na Mostu zabrujali sportski automobili.  Prijavljenih je bilo čak 105  vozača, a natjecanje se bodovalo za Prvenstvo tadašnje države. Vozilo se na stazi  Most – Sv. Sveti dugoj 4.209 metara. U “Zlatnu knjigu” prvim su se  pobjednicima upisali: Branko Bašić (AMD Buzet), Milun Vesnić (ASK Jugoauto), Rajko Vlah (AMD Ina Rijeka) te Silvan Lulik (AK Donit Olimpija).

 

PROGRAM

Petak, 16. rujna 2011.

20.00 Objava privremene startne liste treninga
20.00 Noć automobilista


Subota, 17. rujna 2011.

8.00 Objava konačne startne liste treninga
10.00 – 13.00
Trening I
14.00 – 17.00 Trening II
20.00 Objava startne liste utrke
Nedjelja, 18. rujna 2011.

9.00 – 11.30 Vožnja I
13.15 Svečano otvaranje utrke
13.30 – 16.00 Vožnja II
18.00 Svečana dodjela nagrada