30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Novi vlasnik rekorda staze - Simone Faggioli

Simone Faggiolliiiii je novi rekorder Buzeta! Čuo se uzduž pet kilometara duge staze od Mosta do Peničići glas službenog spikera Miroslava Krpana, svih trideset godina člana organizacijskog tima automobilističkog spektakla u Buzetu, utrke koja je stvorila generacije vozača i prvaka te koja je ove godine slavila značajan jubilej.
Uopće nije bilo sporno da će talijanski vanzemaljac  pobijediti ostalih 155 vozača na jubilarnom buzetskom brdu, pitanje je bilo samo s kojim vremenom. Dileme su bile riješene već nakon prve vožnje, kad je s vremenom od 2:12,209 minuta uz prosjek 136,175 km/sat bio brži za 3,129 sekundi od starog rekorda. Za upravljačem prototipa Osella FA30, Faggioli je nakon zbroja dviju vožnji ostvario prednost od golemih 11,306 sekundi ispred Luksenburžanina Guy Demutha, dok je treće mjesto generalke osvojio Čeh Otakar Kramski u formuli Reynard 2-11. Faggoli je time i potvrdio već utrku  ranije osvojeni naslov.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Faggioli se u parku vozača nije odvajao od bolida i mehaničara

Miran, pomalo i povučen, europski prvak tijekom dana nije se puno odvajao od svojih mehaničara i maksimalno je s njima surađivao prilikom pripreme bolida, a na istom mjestu smo ga zatekli i nakon utrke, po povratku s impresivnog dočeka na Komušćici.
– Ovoga nema nigdje. Buzetska publika je veličanstvena i priredili su mi velik doček te golemo zadovoljstvo kao krunu sezone. U Buzet sam stigao isključivo oboriti rekord, obzirom da sam prvenstvo već zaključio, stoga sam se, u strahu od kiše, maksimalno koncentrirao već u prvoj vožnji. Uspjevši od prve i vidjevši takvo oduševljenje, odlučio sam se dogodine vratiti i pokušati oboriti i osobni rekord, kazao nam je Faggioli.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Imao je relativno lak zadatak - Siniša Krainc

I koliko god bio atraktivan nastup europskih brdskih majstora, domaću publiku najviše je,izuzev dakako Faggiolijevog lova na rekord, zanimao okršaj domaćih vozača, ponajviše Siniše Krainca s Dejanom Dimitrijevićem te Nike Pulića s Dinom Butorcem. Neizvjesnost među automobilistima nestala je već na početku prve vožnje, kada se na zavoju 29. zapalio Dimitrijevićev Golf kojeg pogoni agregat od Clia V6. Krainc je tako mirno mogao odvesti obje vožnje i u cilj stići generalno drugi, iza Slovenca Milana Bubnića u Lanciji Delti HF Integrale i ispred Srbina Dušana Borkovića u Mitsubishi Lanceru Evo IX.  Krainc je tako stvorio bodovnu prednost ispred Dimitrijevića i u Dubrovnik ide znatno rasterećeniji.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Pehist - Dejan Dimitrijević

– Moram priznati da nisam znao što napraviti kad sam čuo da je Dimitrijević odustao. Trebalo je sigurno stići u cilj kako bih osigurao toliko potrebne bodove nakon svih pehova tijekom sezone, no kad sam startao na kalkulacije sam potpuno zaboravio i odvezao se kao što bih i inače. Vidjevši velik broj navijača u Komušćici,jednakim tempom odvezao sam i drugu vožnju i skinuo vlastiti rekord za sekundu, kazao nam je Siniša Krainc povjerivši da će se, ukoliko Dejan ne nastupi na posljednjoj utrci u Dubrovniku, okušati u Formuli.
Niko Pulić dominirao je tijekom treninga i prve utrke nad mladim riječkim formulašem Dinom Butorcem, no potom, pred sam kraj druge vožnje, no na koncu je potpuno neočekivano izgubio prednost.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Izgubio vodstvo nad Butorcem 300 metara prije kraja - Niko Pulić

– Mučim se danima i utrku izgubim svega 300 metara prije cilja. Formula mi počela trokirati i u tome sam izgubio sedam sekundi. Eto, sve sam imao osim sreće, no i to je sastavni dio automobilizma. Inače, dugo vremena nije bilo ovako napeto, stoga se radujem raspletu i nadam pobjedi, izjavio nam je pomalo razočarani Niko Pulić.
Dino Butorac tako se uz veliku pomoć sreće uspio bodovno poravnati s Konavljaninom koji će na domaćem terenu  loviti naslov i HAKS-ovu dijamantnu kacigu.

 

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Bodovno poravnat s Pulićem - Dino Butorac

– Nakon Buzeta u kojem sam dao sve od sebe,  Ja i Niko u Dubrovniku imat ćemo prvenstvo unutar prvenstva . Obojica ulazimo u utrku s jednakim brojem pobjeda i jednakim brojem bodova, pa stoga imamo i jednake uvjete. On je na domaćem terenu i koliko mu je to olakšanje, toliko mu je i opterećenje. Kod nas u prvenstvu je nedostaje još  ovakvih manifestacija  i moram priznati da mi je drago da se stvari zaključuju u posljednjoj utrci, izjavio je Butorac.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Veličanstven oproštaj od legende - Mario Delmoro

Glavna zvijezda utrke bio je pulski as Mario Delmoro koji je u cilj buzetske utrke ušao svih trideset puta i odlučio reći dosta. Za to su mu navijači priredili sjajan doček (o tome opširnije ovdje). – Ovo je najljepši mogući oproštaj za jednog vozača. Emocije su me totalno obuzele. Ja, koji se uvijek mogu koncentrirati, kad sam prošao Komušćicu i vidio sve te ljude koji me bodre, jedva sam nastavo do cilja. U klasi sam završio drugi, no rezultat me na posljednjem Buzetu više nije zanimao, važnije mi je bilo da se zahvalim i pozdravim s divnim navijačima. Dogodine se vraćam na Buzet, ne kao vozač, no drage volje savjetovat ću mlade ljude i biti Buzećanima na usluzi, jer ova utrka je zbilja posebna, rekao nam je legendarni Delmoro.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Završio u kanalu Komušćice - Slovenac Franjo Merkač

30.Buzetski dani su, uz sjajne vožnje, obilovali  i brojnim izlijetanjima, koja su srećom bila pogubna samo za lim vozila i bodovni poredak. Nekoliko zavoja nakon starta prve vožnje podvozje svoje Škode Felicije publici je pokazao  Boris Seccareccia. Bolju ocjenu za “performance” sasvim sigurno je zaslužio Slovenac  Franjo Merkač u Yugu, koji se zabio u ogradu na publikom popunjenoj Komuščici i potom pao u prilično dubok kanal. Njegov sunarodnjak  Vladimir Stankovič za upravljačem  formule Reynard F3000 stotinu metara dalje zabio se u ogradu i potom se “u leru” vratio na start.
– Imali smo velikih problema zbog brojnih izlijetanja i bojali smo se da druga vožnje ne kasni. No priskočile su nam u pomoć Istarske ceste koje su u rekordnom roku zamijenile branik na Komušćici i sve je krenulo po planu. Također, nebo nam se smilovalo i kiše nije bilo, tako da je sve bilo na našoj strani. Oduševljen sam sjajnim dočekom Faggiolija i Delmora na Komušćici, na kojoj sam prvi put u 30 godina imao priliku proslaviti zajedno s navijačima. Uvjeren sam da je i europski prvak oduševljen cjelokupnom manifestacijom jer pohvale na naš račun stižu sa svih strana, stoga druge godine pripremamo još jedan jubilej – 10. godina europskog prvenstva u Buzetu, kazao nam je direktor utrke Branko Bašić.

30.buzetski dani 2011. - međunarodna brdska utrka

Organizacijski team na otvorenju utrke